I början var min häst härlig att rida provade henne i skogen och på ridbannan. och jag var jätte glad tyckte mycket om henne och köpte henne snabbt.
Sen kom riktiga hon fram. När jag började jobba med henne för att få fram tölten som endligt säljaren "försvann". Den kom snabbt tillb . Problemet är att oftast i tölt och mer i vä värv så dycker hon ner med huvudet blir framtung hela bogen åker fram, i läget byter hon till trav eller galopp hon blir jätte stark och svår att stanna. Det blev värre och värre, från att bara göra det när jag ställde krav på henne gjorde hon det även i skogen och sprang då även långt ifrån sina kompisar med mig på ryggen , tillslut flög jag av.
Hon lämnades på tillridning och är kollad både av vet och tandläkare. UA. efter tillridningen har jag haft privat lektioner med tränaren flera gånger under en månad,. Hon har blivit bättre och slutade helt med tränaren men hon måste hålla henne böjd hela tiden för att hästen inte ska dra iväg, men hästen går jätte bra med henne. jag gör samma när jag rider men hon lyckas ta tyglen i från mig och bli rak där hon sen drar iväg. Så med mig har det inte blivit bättre. Jag har gått nu från att älska hästen till att vara rädd. Jag vill inte rida henne mer. Jag har just nu inte råd med fler tillridningar och risken finns att det inte blir bättre ändå. Kanske är jag helt enkelt inte rätt ryttare. inte ryttinerad nog?. Att sälja känns som enda alt.