Jag katten och grannen..

movi

Trådstartare
ja,jag kan uppdatera mig lite,några kanske kommer ihåg min gnälliga granne,om min stallkatt,ja stackars katten som måste bo i stallet och hela jordens undergång..
Men nu har katten bestämt sig för att här inne är det nog ganska skönt att sova på nätterna,och går även på sin lilla låda! Han får sin mat 2 gånger om dagen,och även fri tillgång på hårdisar under dagen,står i trappan,där han gå in på dgarna,om vi ej är hemma! Han vill inte alltid komma in i huset på dagarna!Och vill han,då får han naturligtvis! Men kan tänka mig att som fd stallkatt,så är det svårt att vara inne 24 tim per dygn!
Och det är nu det nya bekymret för grannen nu..stackars katten som måste vara ute hela dagarn,stackarn går ut vi 8 och kommer in 20..
Kan man bli trött på en granne????
Själv har hon två katter,dom skulle aldrig få gå ut..men en katt vill ju gå ut,speciellt om man bor på landet,relativt bilfritt!
Ja,nu blev det en gnällis..

Sv: Jag katten och grannen..

Jag tycker att du ska anstränga dig att inte lägga mer energi på din olyckliga, gnälliga granne. Denne kan inte ha ett speciellt bra liv om denne inte har roligare saker för sig än att gnälla på din katt som lever för honom det bästa livet!

Lägg din energi på bättre saker, slå ifrån dig grannen för du VET ju att din katt mår bra, att den är lycklig och vill vara ute.
Låter ju som att din katt får precis vad han själv vill ha mest och blir mycket väl omhändertagen! Var stolt över det, du gör din katt lycklig.

Jag har förresten en katt som levde första 1,5 åren som endast innekatt men som bestämt ville få gå ut. Nu bor han hos mina föräldrar för där kan han få gå ut, men han kan vara ute större delen av dygnets timmar, komma in, äta och vilja ut igen, hela nätterna ute. Jag tänker brrr, men det är vad Han vill. Hans "flickvän" är tvärtom, hon vill inte gå ut, inte ens om dörren är öppen. Så då slipper hon givetvis. Det är en gåva att kunna ge varje katt vad just DEN katten trivs bäst med.

håller med dig.. låter som TS suger åt sig alldeles för mycket av den negativa energin grannen sprider..

TS - skit i bittertanten som inte har bättre saker för sig än att kritisera och gnälla och lev nöjd och glad över att din katt har det alldeles utmärkt bra hos dig!

Jo,jag vet att jag lägger för mycket energi på tanten,tyvärr! Men man tar ju ändå åt sig lite av vad hon står och gnäller om! Men innerst inne vet jag ju egentligen ayy min kisse mår bra! Får försöka skaka av mig,eller så blir det en dag att jag kommer att fräsa,för tanten är inte van med att bli emotsagd..Så det kanske är dags att någon gör det!

om det får dig att släppa det och må bättre så fräs på, det kan hon nog gott ta :p

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Ja. Nån gång ibland hade väl inte varit hela världen men hon har verkligen vår grusgång/parkering som toalett. Det är svårt att ta sig...
2
Svar
30
· Visningar
3 211
Senast: SaraXX
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 222
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV