Jag känner mig inte redo

Solvira

Trådstartare
Nu på lördag går första starten med Div III laget. OCh jag känner mig inte klar. Jag vill ha en månad till att förberedda mig på! :crazy:
Bettet känns inte helsjysst. Rider på tredelat nu och då drar han bara när han tycker att det blir roligt, och slutar lyssna på mig. Red på pessoa förut, men det är för skarpt nu. Är ett D-ringsbett att föredra då?
Uscha, nervösa jag. :crazy: Dethade varit en helt annan sak om det bara var en personlig start, men jag måste ju gå bra för lagets skull.

Och så undrar jag en sak. Om man bara har en junior i laget, räknas dens resultat oavsett om de tre andra i laget har bättre, eller hur är det? :crazy:

det går nog bra,är du mest nervös eller vill du bara inte starta ennu?
du skall se,så fort du 'är på banan,så går det flytande och du blir bäst :) ;)

Jag är nog mest jäkligt nervös, för på hoppträningen i lördags så kändes det så flängigt... Jag vet ju iofs att tidigare när det gått flängigt veckan innan tävlingen hemma, så har det gått bra på tävlingen, vi kom tvåa den gången trots ett bra startfält (jag var helt inställd på att det skulle gå åt helvete den gången). Det kanske bara är att hålla tummarna, och hålla i sig, och hoppas på att det går lika bra den här gången. :p

Gör också första starten med div. III laget på söndag.
Jag tycker du kan vara lugn, jag har hoppat ponnyn 1 gång på 3 månader, och det var en LD för 3 veckor sedan :smirk:.
fast jag tycker det är så lågt så det kommer nog gå vägen för mig ändå :p
Lycka till iaf :D
Har ni också stilbedömning?

Hej.
Det kommer gå bra för dig. Vart ska du tävla? Jag ska oxå starta div III i helgen. Man räknar de 3 bästa ryttarna oavsett junior el inte. Allstå om ju som junior har 4 fel och de andra 3 är 0:or så slutar erat lag på 0 fel
Ha det bra/therese :bump:

Det är iaf lite bättre än mig. Jag har knappt hoppar på hela vintern, förrutom i lördags. :crazy:

Det går på Knivstaorterns ryttarklubb.
Puh, då kan jag pusta ut lite grann. Men jag ska ändå satsa gärnet. :)

Hehe okej :D
Fick reda på idag att jag startar sist i laget också :crazy: Med all säkerhet kommer 2 vara felfria och en utesluten. Vadå press på att rida felfritt. Vi måste ju komma till omhoppning iaf ;)

Oj, stressande. :crazy: Jag rider först i laget, eftersom jag är ensam junior. :D Sen så är de andra så duktiga, så det blir att hoppas på det bästa!

Okej, det är en till i laget som har D-ponny, men eftersom jag är äldst får jag hoppa sist :crazy:
Det känns lite pushande, men vi har ju pratat massor om det här med laget och så, det gör inget om man inte går felfritt. ;) Div. III är ju mest till för att man ska få rutin.

Ja, precis. Och jag gjorde ju tävlingsdebut förra året med min häst så jag får väl lov att klanta mig lite åtminstone. :p
Jaha, du rider i ett ponnylag eller? Vi har inget här i klubben, vi har för få ponnyer. Det är bara stora hästar för hela slanten. :p

Japp, rider ponny :)
Åker iväg till stallet om 30 min, första omgången går ju idag :crazy:
Det kommer säkert gå dåligt, men ja, det får gå ändå :D :p Tycker också jag har tillåtelse att klanta mig lite

Jag red för SBRF, hur gick det för er?
Vårat lag hade 20 fel :(
/Therese

Själv skulle jag ha rede Div. III under påsklovet. Men nu åker min familj till sälen så ja kan pusta ut. Önskar er alla lycka till! ;)

Hej!
Div III är ju inte en div där alla är jättebra. Man får väl tänka att det säkert är massor av andra som också sitter hemma och oroar sig lite ;). Ha bara så kul du kan :)

Kram :banana:

Ja, nu är det ju redan avklarat. Och det kom bara goda saker ur det kan uag säga såhär efteråt: pojken min har blivit säkrare på hinder, går mycket bättre och har fått ett otroligt lugn på tävlingarna! :) Han åker dessutom mycket bättre i transporten och går ombord direkt nu. :)

Där ser du :D Ja det är hemskt att vara nervös för man tror att man inte klarar av någonting, visst är den en skön känsla sedan i efterhand när det gått bra :)

Liknande trådar

Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 488
Utrustning Jag har ju en annan tråd där jag bett om tips på bett att prova, och i samband med det har jag såklart tillbringat mycket tid på att...
Svar
1
· Visningar
1 038
Senast: Equilina
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 638
Senast: Fille
·
I
Utrustning Har haft min häst i ca två månader bara och när hon kom till mig hade hon vanligt tredelat bett (dock var det typ 2 cm för brett :S)...
Svar
8
· Visningar
1 289
Senast: fridadahlgren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama