Jag känner mig diskriminerad av H**ks! - Lena Furberg brodyr bara för ponny.

shlubberdubb

Trådstartare
Vill börja med att säga att detta är halvt skämtsamt halvt allvarligt.

I nya katalogen finns en hel del grejer med Lena Furberg hästar i brodyren. Självklart är dessa bara för ponny.

Jag, 40+ med stor häst, läste Min Häst från första numret och ÄLSKAR Lena Furbergs teckningar. Jag vågar lova att jag inte är den enda vuxna personen som läst serierna, dyrkat teckningarna och står här och glatt skulle köpt schabrak, fleece täcken, skrittäcken etc med LF brodyr.

Problemet är att min häst drar Full på grimmor och inte Cob (som är det största), han drar 145 - 155 i täcken och där finns max 135. Ponny på schabraken och inte full.

Jag känner mig helt och totalt åldersdiskriminerad av dom.:devil:

Funderar på att dra igång ett upprop med underskrifter att H**ks skall släppa dylika varor i storlekar som passar större hästar.

Är jag ensam om att känna mig diskriminerad?

Sv: Jag känner mig diskriminerad av H**ks! - Lena Furberg brodyr bara för ponny.

.

Är jag ensam om att känna mig diskriminerad?

Haha, fick Hööks-katalogen idag(5 år efter alla andra:mad:) och satt just och tänkte på att jag lätt skulle kunna köpa ett rosa dressyrschabrak med lena furberg motiv:) Så jag håller med dig! vart kan jag skriva på?;)

Sv: Jag känner mig diskriminerad av H**ks! - Lena Furberg brodyr bara för ponny.

du är inte ensam! som tur var kunde min förra pålle ha cob i grimma och 135 i täcken, dock inte ponnyschabrak men det är endast för att jag har sån stor rumpa och behöver stor sadel :devil:

MrsQ: Vi får mailbomba dom. De bara måste släppa detta i storlekar för oss med stora hästar. Jag kan nästan lova att det blir storsäljare. Tror inte ponnyfolket idag lärt sig uppskatta Lenas teckningar så den försäljning som blir till ponny vågar jag sätta pengar på kommer vara ponnymorsor som köper till sina ungar.

Men vi vuxna vill också ha!

Jag är inte ett fan av tidningen, men älskar Lenas teckningar!

Jag är med dig!
Min dam har Cob i nylongrimmor, Cob/Full i lädergrimmor, Full i shabrak, Cob/Full i träns, 135 i täcken.

Och så måste de göra grejorna i äppelgrönt! :mad:
Jag vill inte ha ljusblått och rosa på min häst....

Senast ändrad:

Jag är med!!!
Fast jag har shoppat strumpor med LF motiv som jag glatt går omkring i!

jag e på!

:bow::bump::bow::bump:

min pålle kan än så länge ha dessa storlekar, men hon växer ju ännu:cool:

*räcker upp handen

Här är en till som gärna skriver på...:)

Ja, lite fler färger i mer vuxet stuk hade ju inte varit helt fel.

Typ..grönt, rött (den "röda" grimman är ju neon CERISE :cool:), mörkt blått, brunt..kanske svart..

Vi skriver ut denna tråd och postar till Hööks ansvarige när den är tillräckligt lång :idea:

Jag har ju iofs två ponnysar som kan ha det mesta i utbudet men det är ju på fullblodet det skulle passa bäst!

Typ..grönt, rött (den "röda" grimman är ju neon CERISE :cool:), mörkt blått, brunt..kanske svart..

Vi skriver ut denna tråd och postar till Hööks ansvarige när den är tillräckligt lång :idea:

Precis min tanke med.

Så fyll på ni som också känner er diskriminerade.

Jag vill också ha grejorna i större storlekar.

Och lite vettiga färger, alla har INTE ljusblått och babyrosa till sina pållar.

Lena finns ju dessutom här på buke. Hon kanske kan hjälpa oss att puffa lite för större storlekar?
Eller ÄNNU bättre, en helt egen kollektion:idea:

Lena finns ju dessutom här på buke. Hon kanske kan hjälpa oss att puffa lite för större storlekar?
Eller ÄNNU bättre, en helt egen kollektion:idea:

Jaaa, med hästar (ist. för ponnyer) :bump:
Kom igen Lena, du har ett gäng köpare här!!! :D

Haha jag trodde jag va ensam om att vilja ha de färgglada sakerna på ponnysidorna. Har i de senaste katalogerna tyckt att det funnits en del där som jag skulle vilja ha i cob och full.

Jag skulle också bli superglad om det fanns i större storlekar!
Och i lite andra färger än babyrosa och babyblått. :crazy:

Förresten så är väl de schabraken dessutom i allround? Jag vill ha ett renodlat dressyr med Mulle eller nån på ju! :D

Haha jag trodde jag va ensam om att vilja ha de färgglada sakerna på ponnysidorna. Har i de senaste katalogerna tyckt att det funnits en del där som jag skulle vilja ha i cob och full.

Nädu.. Jag rider i äppelgrönt :D
Bild från i somras. Rider inte i den paden för tillfället, men tränset iaf :banana:
DSCN1529.JPG

DEN färgen vill jag ha på grejorna hos Hööks!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka