Jag har TSF

Comfort

Trådstartare
Typisk Sara Fundering ;)
Som nöter i mig...

Vart har äggstockarna tagit vägen? eftersom bebisen igger nu var de brukade vara måste de vä ha flyttat på sig? eller får de plats kvar iallafall?
Åker de ner, bak, fram eller upp?

Sv: Jag har TSF

Wilka jobbiga funderingar... :p

Äggstockarna är ju liksom en liten fristående del längst fram på liwmoderhornen och bebis ligger i liwmodern. Så äggstockarna puttas wäl åt sidan lite, bara, tillsammans med tarmar och annat gojs!

På en hund eller katt skulle jag säga att de puttas framåt, men mänskliga liwmödrar är kanske lite swängda mitt på!? :idea:

TantEster har haft ett tarsigt tangentbord länge... :D

å ja blir så glad när jag läser Comforts fråga, för det har jag åxå funderat på! hade en liten föreställning om att de satt förankrade på livmodern och följer med upp när den växer och borde då sitta på varsinsida, strax innanför revbenskanten, men efter att läst TanteEsters inlägg har jag ingen aning...... :confused:

Jo, det är trasigt... :p

På hundar o katter ser liwmodern ut som ett Y, men jag tror att det är mindre utpräglat hos människor. Längst ut på warje liten gren på Y:et finns de där trattarna som fångar in ägget som skjuts iwäg från äggstocken. Och äggstocken ligger precis framför Y-spetsarna... Fast de sitter fast med lite ligament och sånt. Alltså puttas de bara undan när liwmodern blir större, de sitter som små pluttar längst fram.

Och nu blew säkert alla klokare... :crazy: Hm. Finns det ingen som kan förklara här..!? :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 626
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 230
Senast: malumbub
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
2
Svar
20
· Visningar
2 106

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat