Jag har också ridit en Quarter!

Status
Stängd för vidare inlägg.

attempt

Trådstartare
Igår fick jag min första lektion i westernridning, på en väldigt vacker, ung quarter. ^^ Och jag lovar, det var svårare än vad jag trodde.. Herregud vad jag måste ha sett ut..
Vi tränade först på halter, och det gick ganska bra. Sen skulle jag direkt efter halten rygga fyra steg, göra en rollback och forsätta i skritt. Det var nog det vi tränade på mest. Jag "åkte motorcykel" hela tiden.. ( dvs tog handen över andra sidan manken hela tiden ) Sen tränade vi på att bara ta ETT steg, och sen halt. DET var svårt. Man skulle sluta driva innan man ens börjat. Men efter ett tag gick det. Nu ska jag traggla in detta i mitt tröga huvud och träna med min pålle hemma. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 640
Senast: Cambrie
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 767
Senast: AbCdE
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 210
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30