jag har köpt en sadel!!!

Sv: jag har köpt en sadel!!!

23191541.jpg

23191573.jpg

nå? nån som vet??
har aldrig sett en sån här sadel innan..nånsin..

Den var häftig. De är ingen vanlig westernsadel direkt. Den var läcker men den e nästan för annorlunda och häftig för att ha på hästen tycker jag. Jag skulle nog fråga en akademisk spanjor om den sadeln. Tycker den ser ut att likna de mexikanska sadlarna lite. Nu har inte jag kontakt med den mkt duktig man som säkert skulle kunnat svara på detta, de var så många år sedan så kontakten har brytits. Men kolla lite på spanska sadlar och kolla om du hittar nått. För här har jag mkt svårt att tro att du skulle få ett svar eller kanske överhuvudtaget att få ett bra svar här i sverige kan nog var lurigt. de är alldeles för många som tror sig kunna. Lycka till.

hej och tack för ett lite utförligare svar!
jag har sökt och sökt på internet på allt möjligt för att kunna lista ut vad det är för en sadel egentligen.. men jag hittar faktiskt ingenting alls.. det närmaste jag har kommit är vissa iberiska(?) sadlar, dvs skolsadlar, men det är ändå aldeles för långt ifrån..
sadeln är använd och riden i, den är lite sliten, främst där det ska vara päls(!)
den är otroligt hmmm..konstig, även på nära håll, och jag har aldrig varken sett eller hört om en liknande sadel innan...:cool:

förresten, vet du någonstans/någon man kan maila och fråga om sadeln?

Folki Panama är kanske inte lika stora som oss heller så därför är nog sadeln mindre och våra hästar i skaninavien är rätt stora med och i många andra länder har dom små tunna ädlaraser. Kolla i en rasbok om du hittar några hästaraser från Panama och då kanske du får upp bild med nån häst med sadel osv du vet... spånar och spånar...

har inga bra rasböcker om hästar... och det enda jag får upp på nätet är resor till panama..
suck..

du har troligtvis fått fel häst för den avliva dom ju i somras:confused:

Det är vad jag och min brors familj med fick veta. :confused: Det är nog som smulanozzy skriv att det är fel häst som Sinner har köpt. Synd på en så fin häst.

nej. jag har köpt "rätt" häst. 100%. tråden handlar om sadeln. vill ni diskutera min ponnys vara eller inte vara, gör det i en ny tråd eller skriv pm.
tack.

Har du ingen bild på henne? Vad heter hon? Jag har en avkomma efter Top Hat. 140 cm brun. Snäll. Utbildad LA, LA. Ska skolas om till western nu. Köpte henne nere i Ullared.

:rofl: jag tror jag dör, de första jag såg var hur du gick bland hästgrejerna och VIPS hitta en häst också...:rofl:

tänkte bara tala om att sadeln är en mexikansk boskaps eller showsadel. skrev och frågade nån tjej i usa som hade massa fakta om olika sadlar..
hon sa den var tänkt till hästar som paso fino och liknande.. och inte passade den min ponny nej...
så nu ligger den på annons igen, kan ju alltid hoppas nån vill ha den som inredning... den hade ju gjort sig i en bar eller nåt sånt iaf... och jag får fortsätta min sadeljakt...suck..

Ta nu detta inte så allvarligt.
Du får imp en pasofino från usa dom är inte så dyra, men de finns nog nå enstaka här i svergie. Så du kan använda sadeln.

jo de e som många säger.. nästa gång jag köper häst ska jag köpa en som passar i sadeln!!
jag blir TOKIG på sadeljakten....
synd man inte får tävla barbacka..

Liknande trådar

Hemmet Jag har bott högt upp hela mitt vuxna liv. Portkod, högt upp, säkerhetsdörr. Jag har därmed alltid känt mig väldigt trygg hemma. I...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 625
Senast: BernT
·
Skola & Jobb På min avdelning har folk jobbat hemma till stor del i över ett år nu, vilket såklart är tråkigt för gemenskapen. Så förra veckan drog...
Svar
9
· Visningar
887
Senast: Flixon
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 493
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning När jag och sambon köpte gård för ett par år sedan så hängde det kvar ett par sadlar, varav den ena är den som tråden handlar om. Tänkte...
Svar
15
· Visningar
3 914
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka