jag har köpt en sadel!!!

S

sinner

en väldigt udda en.... köpt i tyskland på ebay, importerad från panama.. nu köpt av mig här hemma... den är i mitt tycke väldigt vacker...tror jag.
min fråga till er är nu, vad är det för en sadel???
det står något under stoppningen bak, ska se om jag kan tyda det.. lägger in en bild senare i kväll när jag har fotat den. men nån kanske vill ge sig på en gissning redan nu? den är väldigt liten...
tur man inte är så bred om baken:D
som sagt, bild kommer snart!
tacksam för hjälp:D

Sv: jag har köpt en sadel!!!

23191541.jpg

23191573.jpg

nå? nån som vet??
har aldrig sett en sån här sadel innan..nånsin..

haha... jo troligen..
men vad är det för typ av sadel??!
tycker den ser mysko ut..

Men den ska du väl ändå inte ha på din ardenner eller? Jag gissar på att det är en ren prydnadssadel att ha på en pub eller liknade.

Den ser väl inte så mysko ut? Ser ju ut som många andra sydamerikanska boskapssadlar...

tanken är väl att jag ska rida i den, OM den passar...och nej, inte på min ardenner, jag har numera en new forest också... c-ponny.. eftersom hon blev klubbmästare i western, och alltså kan lite, så har min kompis övertalat mig att rida western.. även om jag aldrig kommer tävla, så vill jag ju gärna ha en westernsadel..
om den inte passar kommer jag att sälja den vidare, eftersom jag behöver pengarna till en sadel som passar....

Hoppas den passar då. Den ser väldigt skön ut. Mera som en skolsadel än en westernsadel.

ja jag tycker också den liknar en skolsadel mer..
jag tror, utan att ha provat sadeln att den är för smal tyvärr.. men man får väl se...
jag hoppas hoppas hoppas!!

tanken är väl att jag ska rida i den, OM den passar...och nej, inte på min ardenner, jag har numera en new forest också... c-ponny.. eftersom hon blev klubbmästare i western, och alltså kan lite, så har min kompis övertalat mig att rida western.. även om jag aldrig kommer tävla, så vill jag ju gärna ha en westernsadel..
om den inte passar kommer jag att sälja den vidare, eftersom jag behöver pengarna till en sadel som passar....
Vad roligt att du har en NF. Har du haft den länge? Sto eller val? Jag har med köpt mig en NF ganska nyligen nämligen.

ja det är superkul! mycket annorlunda att rida än ardenner iaf!
det är ett diplomsto på 13 år,typ E, tävlad i både hoppning, dressyr och så är hon klubbmästare i western.. gått sm i dressyr:banana:
köpte henne till min dotter, var ju tvungen att ha en häst som jag når upp på, nu när hon vill börja rida...men det är superkul att rida på henne för min del med!
vad är det du har köpt då?

Har du ingen bild på henne? Vad heter hon? Jag har en avkomma efter Top Hat. 140 cm brun. Snäll. Utbildad LA, LA. Ska skolas om till western nu. Köpte henne nere i Ullared.

har inga bra bilder än.. hon har mest skrotat i hagen nu en period, men jag ska starta upp så fort jag får tag i en sadel som passar tänkte jag...
hon heter bizette 2 (romersk tvåa då såklart) och är slutmätt till 139cm. efter mustang undan winsette.

du har troligtvis fått fel häst för den avliva dom ju i somras:confused:

vet inte heller vad det har med sadeln att göra egentligen... men.. jag ser ju bilderna längst upp? kan inte du se dom?

Kliar mig med i huvudet nu. Nu ser inte jag heller bilden. Sinner. Lägg upp dom igen.

Liknande trådar

Hemmet Jag har bott högt upp hela mitt vuxna liv. Portkod, högt upp, säkerhetsdörr. Jag har därmed alltid känt mig väldigt trygg hemma. I...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 625
Senast: BernT
·
Skola & Jobb På min avdelning har folk jobbat hemma till stor del i över ett år nu, vilket såklart är tråkigt för gemenskapen. Så förra veckan drog...
Svar
9
· Visningar
887
Senast: Flixon
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 492
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning När jag och sambon köpte gård för ett par år sedan så hängde det kvar ett par sadlar, varav den ena är den som tråden handlar om. Tänkte...
Svar
15
· Visningar
3 914
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka