Jag har köpt en blandning!

Sv: Jag har köpt en blandning!

*KL* förstår varför Carola inte vill att den ska heta snuffsan:angel: :devil: men jösses vad jag :rofl: när jag läste det :D

Har tyvärr inga namnförslag är värdelös på namn därav kallas katten yrvaken.
Men söt var ditt lilla djur:love:

kl

Annars gör du bara som jag när jag inte kunde komma på namn till honkatten jag hade - hon fick helt enkelt hela Lillakatten. :idea: :p

Lillahunden är lätt att säga, lätt att komma ihåg och ja.. :angel:

SessCa skrev:
kl

Annars gör du bara som jag när jag inte kunde komma på namn till honkatten jag hade - hon fick helt enkelt hela Lillakatten. :idea: :p

Lillahunden är lätt att säga, lätt att komma ihåg och ja.. :angel:

Just nu är det hund:devil: men det kanske inte är så lämpligt?

:angel:

(Den där lilla har en förmåga att spetsa mattes stortår med sina sylvassa äckliga små spetsiga bissingar)

:D

Jag röstar för Blossom :bump: Superbra namn på den där söta hunden ju! :love:

CarolaLind skrev:
Just nu är det hund:devil: men det kanske inte är så lämpligt?
:angel:

Min valp hette under en lång period Illbattingen;)
Numera är hon världens snällaste och vänligaste lilla varelse så hon har fått tillbaka sitt riktiga namn:p

CarolaLind skrev:
(Den där lilla har en förmåga att spetsa mattes stortår med sina sylvassa äckliga små spetsiga bissingar)

Attans... Detta innebär alltså att jag inte ska slänga till lilla fröken en strumpa igen, för att hon ska aktivera sig själv och inte riva rummet eller busa ihjäl stackars katten - när jag akut behöver lämna henne ensam? :o (hoppas hon inte snyltat några fleecelindor från dig än...:cool: :D )

Haha..nej men hon trynar i min ouppackade resväska, hoppas jag minns att skaka ur henne innan jag sticker nästa gång :angel:

Så, ett tillkännagivande.

Det här tog tid. Det var svårt. Det var OTROLIGT svårt men vi har fått ett bra namn på henne nu.

Först ville jag ha ett Engelskt. Och så vill jag ha ett som kan uttallas bra av Tyskar, Skåningar och barn.

Sen ska det ju passa hennes karaktär.

Det ska vara kort och tvåstavigt.

Det ska vara HON.

Hon har hetat Biiiibiiiiiiis nu några dagar i brist på annat.

Detta transformerades sakta men säkert till Miiimmmiii och Biiibbbiii

Sen bestämde vi att hennes namn skulle börja på M (Vi närmar oss)

Så då föll det sig att vi kallade henne för Miiiisssiiiii i går eftermiddags. (I falsett då alltså)

I morse när jag vaknade hade jag det. Missy såklart!

Men det låter lite tamt.

Såååå

Tillåt mig presentera vår nya (Men inte nyaste) :angel: Familjemedlem!!

MIZY!!

Hon lyssnar direkt på sitt namn, kommer med en gång, hade mer självförtroende idag så hon följde med mig när jag tog ut hästarna! (Att ett namn kan göra så mkt! :eek: )

Så nu heter hon Mizy och det är perfekt!!

TACK AllA!!!!!!! För er inverkan påverkan och Uppmuntran :D

Nya bilder kommer snart :banana:

Lämna mig inte matte :angel:

Bild1101.jpg

:love:

:love: Hon är verkligen bedårande lilla Sally.. jag menar Mizy :angel:

CarolaLind skrev:
Vi kallar henne för Snuffsan just nu och det kanske inte ..*host*..är det mest lyckade :angel: :angel:

MEN HALLÅ!!!!! Vackrare namn får man ju leta efter. Jag röstar på att hon ska få fortsätta heta Snuffsan. Tänk så bra om det finns TVÅ Snuffsor!;)

Snuffsan skrev:
MEN HALLÅ!!!!! Vackrare namn får man ju leta efter. Jag röstar på att hon ska få fortsätta heta Snuffsan. Tänk så bra om det finns TVÅ Snuffsor!;)

Kallas Snuffsan, jag lovar, det var jättesriöst med Mizy...men det blir oftast Snuffselisa eller Snuffs eller Nuffsan :D :D :D

CarolaLind skrev:
Kallas Snuffsan, jag lovar, det var jättesriöst med Mizy...men det blir oftast Snuffselisa eller Snuffs eller Nuffsan :D :D :D

Snuffs... det kändes bra...:idea:

Visst är det en Snuffs...:love: :love:

Trots den ursöta vilande lilla tjejen på bilden så kan jag inte få bort elektricitet ur huvudet..

Snabb energi...hmmm...

Elektra var något, men det blev för mycket av en viss Elektra på tv...:angel:

Visst ja... ni hade ju redan ett namn på henne :o

// Madde för sent ute... :devil: :cool: ;)

Javisst är det en Snuffsa! Håller helt med dig.

Ska fylla fickorna med korv till min namne när jag ska ner och hälsa på.:love:

Snuffsan skrev:
Javisst är det en Snuffsa! Håller helt med dig.

Ska fylla fickorna med korv till min namne när jag ska ner och hälsa på.:love:

Visst är jag VIS...hihi :)

Då blir det självklart en Snuffsa...:love:

Med tanke på att hon verkar vara ett litet rivjärn och är tänkt att trakka hästarna så tänkte jag föreslå Bully (översittare, mobbare):angel: , men ser nu att hon redan fått ett namn.

Jättesöt!! :d

Liknande trådar

Övr. Hund Nu kära Buke tänkte jag se om det finns någon som kan ge bra tips. Hunden är en Rottis hane, 8 år. Inte "smartaste " nöten ur sin kull...
Svar
7
· Visningar
1 926
Senast: BobberiBoo
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 791
Senast: Görel
·
Övr. Hund På söndag för exakt fem år sedan bilade jag och familjen ner för att hämta hem min alldeles första egna vovve, en liten bulleherre vid...
Svar
3
· Visningar
1 268
Senast: Jenka
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 333
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar