Jag har köpt en blandning!

Sv: Jag har köpt en blandning!

Sablar22 skrev:
Det är hon visst :mad:
Ni vet bara inte om det än! så det så ! :angel:

:D :D

Prakas:

Engelskt namn är ett måste...annars hette hon nog Saga :love:

Okey...Fairytale då...:cool:

Mitt sista bud...Angel!

CarolaLind skrev:
Mellan Dalmatiner, Dingo, Collie, Bullterrier! :love: :D :love: :D

Visst är hon söööööööt:

8vcayo.jpg

Men jag kan inte komma på något som helst namn, det är helt enkelt inget, överhuvudtaget som passar denna 10. V. dam.

Några förslag till min lilla ACD Busfrö? Helst och gärna ngt Engelskt.

:love:

Hon ser ju självklart ut som en Harriett!!! :love: :bump: Supersööööt! :D:love:

Vilken super gos! :love:
Vad sags om Elma, Willow eller Willa kanske...?

Hej =) jättesöt tjej:)

Sitter själv och klurar på tiknamn och har kommit på dessa:

Arwen
Ängla
Majken
Ella
Daphne
Lowa:love:
Esther
Myrra
Lowis
Wilja
Ebba
Disa
Hedda
Blenda
Maja

Inte mkt engelst här inte:angel:

Jag har Alltid, haft ett namn som passar direkt till mina djur. Denna gången har jag satts på en prövning.

Hon hette Astrid en stund igår, och Ella, sen Sheila, men nej, det funkar bara inte! Så konstigt! Jag är helt handfallen!

Jag tror inte hon har bestämt sig för vem hon ska vara än...får väl vänta ut det då ...:D

Allihop har gett så bra förslag!

:bow:

Och jag ska gå igenom namnen och prova dem mot henne igen, så får vi se om vi får bättre tur idag.

Detta är ju pinsamt :o

Nameless ligger ju annars väldigt nära Shameless och DET skulle passa på det lilla odjuret :angel: :angel:

Silly ? :angel: Chili? :d Foxy? :idea: Missy? :crazy:

Eller helt enkelt TheresiaKatarinaElenoraMari.

:D

Förresten, om någon är nyfiken så kommer det lite info här:

Generellt: En robust och tuff vallhund. Den blev skapt i början av 1800-talet då det var nödvändigt med en effektiv, snabb och uthållig hund att hålla de stora kvigflockarna i Australien under kontroll. Att korsa collie med dalmatiner, bullterrier och australisk vildhund, dingo, har gjort att rasen finns idag.

Den australiska cattledogen är en mycket aktiv hund som behöver använda huvudet till ”något förnuftigt”. Den är mycket lättlärd, full av initiativ och det verkar som den alltid är på väg någonstans. Men den kan också ha egna meningar och vara mycket envis och egen. Den kan vara skeptisk mot främmande och får den lov vaktar den gärna allt du äger. Men har man väl fått en sådan hund att förstå sina uppgifter och jobba med en har man en trofast arbetare så länge man själv önskar det. Själva har de inga spärrar vad gäller tid och plats. De bör ledas med fast hand då de är fulla av buslust och detta kan bära åt fanders fort. Rasen är inte plågade av sjukdomar och är känd för att bli gammal.

Rasstandard:
Ursprungsland: Australien. Australian cattledog är en kraftig, kompakt och speciellt uthållig hund. Den ska vara modig och självsäker.

Huvudet är brett med kraftigt nosparti och tydligt markerat stop. Öronen är ganska små, breda, vidställda och uppstående och lutar utåt. Ögonen är ovala och ska vara mörka, det samma gäller nostryffeln.

Hals och kropp ska vara kraftiga och muskulösa. Stark rygg och väl utvecklade bakre revben och ett brett bakparti. Benen är kraftiga och med runt benstomme, parallella fram– och bakben. Svansen följer konturerna av det fallande krysset och ska hänga ner till hasen.

Rörelserna är fria, smidiga, räta med bra påskjut.

Kort dubbel päls med kort, tät underull. Täckpälsen är tät, rak och grov och flat med motståndskraft mot regn. Färgen är blå eller röd, marmorerad, med eller utan teckningar.

Mankhöjd: Hannar 46-51 cm, tikar 43-48 cm.

Precis som Aliide skriver så är det ingen soffeliggare men det är inte Milda heller så det ska nog gå bra att jobba de två ihop.

Alla hundar behöver ett arbete, en identitet inom flocken (Familjen) så även denna lilla skitunge. Dock hävdar uppfödaren att de är lätta att forma så de inte blir extremarbetande hundar om man gör rätt från början.

Jag har blivit ganska utskälld :angel: för att jag köpte en sådan ras men jag litar på mitt eget omdöme och känsla i frågan och vidhåller att detta ska fungera.

Nu har hon terroriserat gamla Carmenzita i några minuter så nu ligger hon helt utmattad här vid min sida..jisses så söt hon är lilla grisen :love:

Jag tycker och tror att du gjort ett bra val. Vet du om att jag har tänkt en del på dig :D Så fort jag såg amerikanska bulldogs så var min tanke hos dig. "Hmmm, kanske kan pma denna annonsen till CarolaLind så att hon får se! "

Hoppas verkligen att du hittar ett namn som passar på henne. :)

Hon heter redan Sally, ser du inte det? :D Hennes andranamn är Wendy :angel: Eller är det Peggy?

Senast ändrad av en moderator:

Med tanke på den tidigare koppligen till AC/DC skulle hon kunna vara en Rosie också (som i 'Whole lotta Rosie').

Yrla skrev:
Hon heter redan Sally, ser du inte det? :D Hennes andranamn är Wendy :angel: Eller är det Peggy?

Sally är verkligen jättefint! Och väldigt passande! Rosie också!

Sally heter kompisens hund bara..känns lite...skumt om båda ska heta det.

Rosie...

*smaka på*

:D

Men inte kan du rå för att hunden faktiskt heter så?! :angel:

Nu har jag funderat lite till. Är hon inte en Sally eller en Rosie så är hon alldeles bestämt en Annie (som i musikalen).

Nothing???

Det hette min farbrors hund för att de inte kom på nåt namn, tro mig, jag träffar måååånga hundar men har aldrig stött på nån Nothing igen... Thingen kallades hon för.

//E

Å jag undrade vart dalmantiner kommer ifrån och vad man hade för plan med att korsa in den. Det var ju lite spännande...

Liknande trådar

Övr. Hund Nu kära Buke tänkte jag se om det finns någon som kan ge bra tips. Hunden är en Rottis hane, 8 år. Inte "smartaste " nöten ur sin kull...
Svar
7
· Visningar
1 926
Senast: BobberiBoo
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 791
Senast: Görel
·
Övr. Hund På söndag för exakt fem år sedan bilade jag och familjen ner för att hämta hem min alldeles första egna vovve, en liten bulleherre vid...
Svar
3
· Visningar
1 268
Senast: Jenka
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 333
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar