Jag har hjärnsläpp, hjälp mig!!

Casper

Trådstartare
Hej.. antingen har jag helt hjärnsläpp :cool: eller så vet ja inte vad det är med mig.. Jag är ganska grön inom utställningar men tyckte ändå förra året att jag fått lite kläm på det men tydligen inte.. jag ska på en liten nu på lördag, utställning alltså. EVENTUELLT så kan det bli så att båda mina tikar möter varann har jag fått förklarat,(en är anmäld i öppen och den andra unghund) men om vi säger att båda skulle få 1pris och INGET hp, går dom ändå upp och tävlar om "bästa tik" titlen då?? och om den ena skulle ta det då blir hon bir då? det är nämligen bara mina hundar som ska me i min ras.. jag har fullständigt hjärnsläpp!
:crazy: :o

Tacksam för svar!:bow:
 
Sv: Jag har hjärnsläpp, hjälp mig!!

Ska du ställa på en inofficiell utställning och båda tikarna får HP möts de i bästa tikklass.
 
Sv: Jag har hjärnsläpp, hjälp mig!!

Du måste få CK för att gå vidare i kvalitén, HP är just bara ett hederspris och har inget med att göra om man går vidare.

Så om båda dina tikar får etta och CK så går de vidare i tävlan om bästa tik. Sen gäller tävlan om BIM och BIR med bästa hanen och vinner din hund så blir den BIR.

Förutsatt att det är en officiell utställning, på inoff har jag ingen aning om hur de behandlar bedömningen, jag har aldrig varit på nån...

//E
 
Sv: Jag har hjärnsläpp, hjälp mig!!

Jaså man går vidare på HP på inoff? Intressant... Fast iofs, de kan ju inte dela ut CK...

//E
 
Sv: Jag har hjärnsläpp, hjälp mig!!

hoppsan nu blev det mkt för min hjärna *skratt* ja på en inoff (som jag endast har erfarenhet av då jag varit för feg/blyg för att ge mig ut på stora) har dom haft hp för att du ska få fortsätta..

aha.:idea: . så om jag "bara" får en etta på en officiell så är jag liksom "klar för dagen" då? men om jag fått ett ck oxå så hade jag gått vidare?

man haar en del kvar o lära inom detta märker jag:rofl:
 
Sv: Jag har hjärnsläpp, hjälp mig!!

http://www.skk.se/
gå vidare till om hund - trycksaker -blanketter och bestämmelser - bestämmelser - utställning och championatsbestämmelser - prov och tävling - utställning och övriga championat - utställnings och championatsbestämmelser. Där kan du hitta svaren....krångligt att hitta dit men lätt att ladda hem.
 

Liknande trådar

Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 119
Senast: squarepants
·
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 624
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Nu har jag ett "nytt" hundproblem att rådfråga om :p Jag har en 8½ år gammal tik vid namn Zala, som är helt fantastisk på alla punkter...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 026
Senast: Red_Chili
·
S
Övr. Hund Hej Jag är nybörjare vad gäller utställningar men jag försöker läsa mig till hur det går till på utställningar som ett komplement...
Svar
16
· Visningar
1 283
Senast: Smulis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp