Jag har hittat en katt

Sv: Jag har hittat en katt

Bra att hon är på väg att få hem. Fast egentligen bör ni ju annonsera lite, hänga upp lappar! Ifall hon har villat sig. Ägarna söker ju förtvivlat...

Fast det är också tyvärr rätt troligt att hon blev dumpad. Bor kanske i grannstaden, och så kördes hon ut till rastplatsen ifråga och lämnades...
Händer ganska ofta.

Men i så fall svarar de bara inte på annonserna, så ni bör annonera (anslagstavlor), katthem/djurens vänner i närheten, polisen (det är inte alltid de är så noga, men det ingår i deras göra att hålla koll på efterlysta husdjur).

Nja, det där med ägare tar jag med en klackspark eftersom 90% av alla katter här äger ingen...eller vill inte veta av. Men visst, jag ska slänga ut några lappar. Har en annons ute på nätet, fått 1 svar, men det var fel katt.

Jasså, hade hon en böld! Inte konstigt hon var "mongo" då, verkade döv osv... Kan mycket väl tänka mig det är nåt hon gått och dragit med länge...

Tror det kommer att bli en helt annan katt nu när hon får behandling och omvårdnad! :)

Tycker du ska ge henne mjukmat, gärna utblandat med extra vatten. Låt henne slippa torrisarna om hon har problem med bettet.

Bölden kom på 1 vecka. Veterinären sa att sånna skador var mycket vanligt på katter som fått stryk, deltagit i stryk osv...Men nu har hon tratt och äter antibiotika och såret torkar fint. Svullnaden är helt borta. Jag provade torrfoder häromdagen till henne, och aldrig har jag sett en katt äta torrfoder som hon gjorde. Stoppade munnen full och bara åt och åt och åt...helt tokig i kulor är hon. Så hon klarade av det. Nu är ju inte Hills Adult som jag ger speciellt stora kulor heller...men sån aptit har jag aldrig sett. Jag varvar med blötmat mellanvarvena. Har sett att hon börjat dricka vatten också...ganska mycket lapar hon och ofta..Det är bra.

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 323
Senast: Praefatio
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 310
Senast: Otherside
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Idag var mamma ute och gick i skogen (elljusspår) och såg en katt. Kanske inte skulle vara något att bry sig om, men hon tyckte att...
Svar
4
· Visningar
1 147
Senast: Idas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama