Om någon i stallet skulle vara så och inte kunde "ge fasen" i min häst trots tillsägelse så jo nog hade jag övervägt flytt, om denne inte åkt ut först. För att det ens ska ske, måste det innebära även att stallägare/chef inte är så brydd i att sätta regler eller gränser..tex kicka ut den eller de som inte begriper sig på att man inte gör så
Är stallägaren så hade jag verkligen inte stått kvar.
(jag har inte fått uppfattning om vem som gör detta i tråden, om det är en hyresgäst eller stallägare)
Jag vill lita på de i stallomgivningen där jag har min häst iom att jag inte är där hela tiden och vill känna mig safe/att människorna har rätt inställning och rätt kunskap. Vill inte heller sitta hemma med konstant oro eller göra någon slags planering över att vara i stallet då denne person är där för att övervaka..nej det skulle ta alldeles för mycket energi
ja verkligen det låter sjukt jobbigt om ngn stallägare skulle vara sån framför allt. Har som sagt aldrig utsatts trots alla gamla år och oavsett att jag stått inte på samma ställe långt därifrån. Inkl varit stallchef själv i många långa år. För mig är scenariot helt främmande om det handlar om ngn stallägare men som sagt: man hör bara på sociala media om problem oftast, inte sånt som fungerar.
ang. andra inackar i stallet om det är ngn enstaka besserwisser så som sagt sen tidigare: aldrig hade jag flyttat pga en sån???? det känns jättekonstigt att bli så påverkad att man då behöver flytta, såvida personen inte typ löper amok och är etablerad psykopat? Känns inte som det är så troligt utan då räcker det ju som flera sagt i tråden att man får markera och sen är det bra med det. Om personen inkräktar på ens hästskötsel ändå får man markera lite tydligare en gång till? Jag har nog aldrig varit med om att ngn där hästägaren sagt ifrån tydligt, att ngn öht inte respekterar det? Fast iof. verkar jag ha sluppit psykopater rent allmänt oavsett genom alla år