Det är nog väldigt svårt att lösa.
Jag stod på ett ställe där ägarna typ gick på strömsholm på 70-talet så de visste ju hur saker skulle vara.
Ex, man "november-avmaskade" alla hästarna m samma preparat i nov. för så gör man... Inga träckprov någonsin.... Ingen uppföljning med en avmaskning t beroende på preparatets verkningstid.
När jag flyttade dit drog jag ut m kärran i vinterhagen och började mocka. Fel, fel. För gödselcontainerns innehåll skulle dom ändå sprida ut på sommarbetet....
Och man fick ju välja vilken sida man ville leda sin häst på men vänster sida var ju RÄTT sida....
Mm....
Här handlade det dock inte om sårade känslor.
Kan säga att alla andades lite lättare när de var bortresta.
Det är värre när det är stallägare som är så här.. Varför det är så otroligt viktigt att ta reda på hur de tänker och sköter om stallet innan man flyttar in
Angående avmaskning.. om alla veterinärer skulle hålla sig till reglerna att INTE skriva ut avmaskningsmedel om du inte kan uppvisa ett träckprov att hästen har mask så skulle detta problem inte finnas!
Men veterinärer skiter i detta och fortsätter att skriva ut medel utan maskkoll.... förjäkligt!