Jag har gjort en Bläckis.

@mandalaki kan få berätta själv. Hens bästa historia.
På tal om mandalaki så tänkte jag på den händelsen när jag köpte en ny micro för några veckor sedan. Äldsta sonen eldade upp den gamla med hjälp av köttbullar för rätt länge sedan nu så vi har pratat länge om att skaffa ny. Dock påminns grabben om att inte elda upp vår nya fina micro. Som för övrigt är svart, tror jag! :D

Kan inte någon länka till microtråden? Den dyker ju upp konstant menar jag

Edit nu har jag sökt på mandalaki+blå+micro och nej den tråden verkar lika bortblåst som min telefons eventuella skyddsplast

På tal om mandalaki så tänkte jag på den händelsen när jag köpte en ny micro för några veckor sedan. Äldsta sonen eldade upp den gamla med hjälp av köttbullar för rätt länge sedan nu så vi har pratat länge om att skaffa ny. Dock påminns grabben om att inte elda upp vår nya fina micro. Som för övrigt är svart, tror jag! :D
Hur sjutton lyckades han :confused:

När jag ganska precis hade flyttat hemifrån kom min mor på besök och förfasades över hur primitivt jag levde, inga blommor och inga gardiner i fönstret. Gardiner hade hon dock tagit med sig så det åtminstone skulle se lite civiliserat ut hemma hos avkomman, men först skulle dom strykas.

"Strykjärn äger du väl inget??" snäste hon. Eller kanske frågade helt snällt, jag var ganska lättkränkt på den tiden. Triumferande plockade jag fram inflyttningspresenten från farmor och sa något i stil med att du, strykjärn har jag haft lääänge.
Mor såg klentroget på strykjärnet och undrade om jag verkligen hade använt det någon gång varpå jag fick ett litet utbrott och ljög om att jag strykte allt från underkläder till skjortor och att det var hemskt att bli så misstrodd av sin egen mamma.

Mor bad om ursäkt och satte järnet på värmning. Fet svart rök uppstod när skyddsplasten smälte bort...

Han värmde köttbullarna i 7 minuter på full värme och de började brinna. De var redan färdiga så de behövde bara värmas lite, men micron borde ju inte börja brinna av det, eller ja, köttbullarna började brinna och då gjorde micron det också.

Min (väldigt vuxna) kompis tvättade ett par sedlar och kom på den immenenta idén att torka dem i micron. Det är metall i säkerhetsstrippen på moderna sedlar så den tog eld. Micron överlevde men sedlarna såg ju inte riktigt användbara ut. Kompisen gick till banken för att få dem utbytta, det handlade ändå om typ 1000kr och berättade historier om micron... men påstod att det var sonens idé att stoppa in dem där.

Sonen (18 år) fick höra historien och tyckte pappan var dum i hela huvudet, och rätt kränkt att pappan skyllt på honom....

Min (väldigt vuxna) kompis tvättade ett par sedlar och kom på den immenenta idén att torka dem i micron. Det är metall i säkerhetsstrippen på moderna sedlar så den tog eld. Micron överlevde men sedlarna såg ju inte riktigt användbara ut. Kompisen gick till banken för att få dem utbytta, det handlade ändå om typ 1000kr och berättade historier om micron... men påstod att det var sonens idé att stoppa in dem där.

Sonen (18 år) fick höra historien och tyckte pappan var dum i hela huvudet, och rätt kränkt att pappan skyllt på honom....

Haha. Att skylla på barnen får mig att tänka på en scen i TV-serien "Macken" när en man skyller på sonen angående en båtmotor som han tappat i sjön.
Det finns alltså sånna farsor på riktigt? :D

Haha. Att skylla på barnen får mig att tänka på en scen i TV-serien "Macken" när en man skyller på sonen angående en båtmotor som han tappat i sjön.
Man kan skylla på hunden också, kära mor brukade kläcka ur sig "fyu Nike" som låg under bordet när salig mor släppte väder.:cautious:

Penningtvätt fick plötsligt en ny innebörd :D

Man kan skylla på hunden också, kära mor brukade kläcka ur sig "fyu Nike" som låg under bordet när salig mor släppte väder.:cautious:
Med tre hundar i huset så fiser vi aaaaaaldrig. :grin:
Så gjorde min pappa också, när jag hade kelpie. Resultatet blev att hunden kopplade ihop fisljudet med pappa, så varje gång hunden fes tittade han på pappa... Så han gav igen rätt bra. :D

Jag är smått imponerad faktiskt. Aldrig hört om någon annan som har lyckats med att elda upp micron med mat.
Nej, jag vet ju att micropopcorn kan vara en dödsdom för en micro, men köttbullar har jag aldrig hört talas om! Det var kolbitar av dem kvar bara. När han öppnade luckan för att titta vad som hänt så fick elden syre och antagligen lite fäste i micron, så jag ryckte sladden, öste ur köttbullarna och fick den stå ensam med stängd lucka en stund innan jag kollade igen och då var det lugnt. Då såg jag ju att micron hade börjat brinna, men slocknade ju när den inte fick syre sedan.
Så vi är överens om att man inte eldar köttbullar i vår nya micro!

Den här mannen är i vanliga fall ganska smart, har koll osv. Det gjorde hela den här episoden ännu roligare

Men det är ju ändå helt fantastiskt att den är jättekänd på forumet, till den grad att den hänger med år ut och år in :D
Den är känd även utanför forumet och där var tillochmed någon som gjort film om den och lagt på youtube! FUndrar om det inte var någon länk i tidigare trådar i ämnet.

Tycker hala hisorien är så bra för oavsett om man vill erkänna det eller inte så har vi nog alla, mangrant, gjort liknande tavlor, och fortsätter att göra. Igenkänningsfaktorn är nog det som utgör själva vingarna i sådana här vandringsskrönor!

Med tanke på berättelserna i den här tråden borde folk ha reagerat med ”Ja, och?” när jag först berättade om min mikro. I stället blev det en jävla legend 😤
Jag ser en stor skillnad. De flesta i tråden har varit typiskt svenskt passivt aggressiva och gått och muttrat över att möbeln inte ser ut som den ska eller mobilen är dålig och allt vad det varit... Bara du har ringt och skällt ut en stackare på kundtjänst. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka