Jag håller på att bli skallig!

Jag har bestämt mig för att klippa en superkort pixiefrisyr nästa gång jag har klipptid i mitten av december. Ser det inte bra ut får ta beslut då om hur jag gör. Synd att hon inte har tider snabbare, vill få bort eländet nu.

Jag tog inte upp det här problemet hos läkaren idag eftersom besöket handlade om astman.

@zinnia
Om man behandlas med Levaxin för hypotyreos så ska TSH ligga på 1. Fast läkare brukar tycka att 3-4 är ok. Har du sett provsvaren eller är det bara läkaren som sagt att de är ”ok”?

@zinnia
Om man behandlas med Levaxin för hypotyreos så ska TSH ligga på 1. Fast läkare brukar tycka att 3-4 är ok. Har du sett provsvaren eller är det bara läkaren som sagt att de är ”ok”?

Mitt låg på 0,3 för två år sen. Inte kollat sen dess.

Det kanske är värt att äta en kur med vitamin b12 även om värdena var bra. Det är i vart fall inte skadligt, (väl?) och det hjälpte mig när jag tappade en massa hår.

Man bör ta prov en gång per år.

Jag har varit för slapp för det. Tycker jag ränner så mycket hos sjukvården ändå, så det har tagit emot att ta mig till provtagning en morgon. Har en remiss till provtagning liggande, så jag får masa mig iväg.

Det kanske är värt att äta en kur med vitamin b12 även om värdena var bra. Det är i vart fall inte skadligt, (väl?) och det hjälpte mig när jag tappade en massa hår.

Tack för tips! Det är säkert inte skadligt, men jag tror inte det hjälper att äta vitaminer man inte har brist på. :)

Skallen syns igenom på riktigt gamla tanter, ja! Menar du att du sett på yngre också?

Hur länge har ditt håravfall pågått, och har du någon aning om varför?

På mig är det inte supertunt över hela skallen utan några ställen på flinten och ena luggen. Det är inte bara att skallen skiner igenom utan det är bara skalle där .

Det har tom blivit ännu tunnare sedan jag svarade sist i denna tråd. Har inte kollat upp orsaken men misstänker ärftlighet. Äter lite tillskott och märker ingen skillnad. Har inte koll på när det började. Kanske några månader sedan.

Ja jag ser ibland folks skalle, även de med tjockt hår. Jag antar att det är glesare på vissa ställen bara.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka