Jag håller på att bli skallig!

R

Raderad medlem 132722

Jag tappar förfärligt mycket hår, och mitt från början tunna hår med fina stån har tunnats ut så mycket på hjässan att det lyser igenom. Inte kul! Tänker jag på det är impulsen att isolera mig och aldrig gå ut, vilket såklart skulle vara katastrof. Som ett andra alternativ tänker jag att raka av hela rasket och gå med turban hela tiden vore en idé. Inte så himla kul det heller.

Jag var hos doktorn för cirka ett år sedan. Prover togs och allt såg bra ut. Hon sa att jag får leva med det här, eftersom pappa var skallig. Pappa, ja! Killar, män, gubbar blir skalliga, men inte kvinnor!

Vad sjutton ska jag göra?

Jag har samma problem. Jag försöker sätta upp det med nålar så att inte skallen syns igenom.
Får själv lite panik om jag föreställer mig att det kommer bli ännu tunnare. Jag har dock märkt att skallen syns igenom på väldigt många andra kvinnor och att det kanske inte är en så stor grej ändå.
Jag hoppas jag vänjer mig tillslut.

Jag har samma problem. Jag försöker sätta upp det med nålar så att inte skallen syns igenom.
Får själv lite panik om jag föreställer mig att det kommer bli ännu tunnare. Jag har dock märkt att skallen syns igenom på väldigt många andra kvinnor och att det kanske inte är en så stor grej ändå.
Jag hoppas jag vänjer mig tillslut.

Skallen syns igenom på riktigt gamla tanter, ja! Menar du att du sett på yngre också?

Hur länge har ditt håravfall pågått, och har du någon aning om varför?

Jag tappar förfärligt mycket hår, och mitt från början tunna hår med fina stån har tunnats ut så mycket på hjässan att det lyser igenom. Inte kul! Tänker jag på det är impulsen att isolera mig och aldrig gå ut, vilket såklart skulle vara katastrof. Som ett andra alternativ tänker jag att raka av hela rasket och gå med turban hela tiden vore en idé. Inte så himla kul det heller.

Jag var hos doktorn för cirka ett år sedan. Prover togs och allt såg bra ut. Hon sa att jag får leva med det här, eftersom pappa var skallig. Pappa, ja! Killar, män, gubbar blir skalliga, men inte kvinnor!

Vad sjutton ska jag göra?

Jag hade gått tillbaka till läkaren för att ta nya prover och se om någonting ändrats. Det där låter inte helt normalt, nej.

[QUOTE="zinnia, post: 18339556, member: 132722"]Stressad allmänläkare på vårdcentral, alla mina värden var bra. Det var vad hon kom fram till.[/QUOTE]

Där har du nog svaret.....

[QUOTE="zinnia, post: 18339556, member: 132722"]Stressad allmänläkare på vårdcentral, alla mina värden var bra. Det var vad hon kom fram till.

Där har du nog svaret.....[/QUOTE]

Alla läkare är väl mer eller mindre stressade på en vårdcentral tänker jag. Vad skulle hon mer ha gjort? Alla värden var ju bra. Vad k a n de göra?

Nej. Tog ut hormonspiral för två år sen.
Tappade du mycket hår innan det? Jag tappar jättemycket när jag inte äter p-piller, så för mig är det främst p-pillerna som räddar håret. (Har dock pcos.)

edit: jag måste dock hålla mig till p-piller, p-ring eller p-plåster, hormonspiral innehåller fel hormon för mig.

Tappade du mycket hår innan det? Jag tappar jättemycket när jag inte äter p-piller, så för mig är det främst p-pillerna som räddar håret. (Har dock pcos.)

edit: jag måste dock hålla mig till p-piller, p-ring eller p-plåster, hormonspiral innehåller fel hormon för mig.

Jag tappade med hormonspiral också. Nu när jag kollar på provsvaren ser jag att det är exakt två år sen jag var hos doktorn för det här med håret. Hormonspiralen togs ut straxt efter. Jag tror inte det är relaterat i mitt fall.

Jag tappade med hormonspiral också. Nu när jag kollar på provsvaren ser jag att det är exakt två år sen jag var hos doktorn för det här med håret. Hormonspiralen togs ut straxt efter. Jag tror inte det är relaterat i mitt fall.
Fast kom ju på att sånt hormonknas brukar inte hormonspiral hjälpa mot. Vårdcentralen brukar aldrig ha koll på detta problem, är bara gyn som hjälpt mig.

Absolut! Finns privata företag som utför blodprov, vänd dig till dessa så kan du ta provet redan imorgon och ha provsvar på torsdag.

Jag ska till läkare imorgon, dock för något annat. Kan jag be om hormonprov där tror du? Alltså, jag undrar om du vet vid vilka besvär man tar hormonprover? Jag tycker det är konstigt att de inte kollade upp det för två år sen isf. Jag antar att de följer en manual för vilka prov som bör tas vid olika åkommor.

Är du stressad/har varit stressad?
Under en period då jag var helt sönderstressad och gick in i depression så tappade jag så mycket hår att jag trodde jag skulle bli flintskallig.. Fick även några kritvita hårstrån under samma period :meh: var mellan 20-25 år. Och ja, man kunde se hårbotten då det var så glest.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka