- Svar: 28
- Visningar: 1 705
Jag glömde ta min kvällsmedicin idag klockan 19. Jag tog den nyss och jag har ångest. Skit också.
Och jag har ingen att prata med.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du provat https://www.jourhavande-medmanniska.se/Jag glömde ta min kvällsmedicin idag klockan 19. Jag tog den nyss och jag har ångest. Skit också.
Ja. Väntetiden är minst en timme om man ens kommer fram. Och det funkar inte. Då kan jag lika gärna låta bli.
Där kommer man aldrig fram. Är för övrigt en självmordslinje.eller här https://mind.se/
Där kommer man aldrig fram. Är för övrigt en självmordslinje.
Jo, jag vet. Det är sällan man får svar där. Och ingen som kan hjälpa en med en panikattack.De har dock ett forum där, som kanske skulle kunna vara till hjälp, som är inriktat på psykisk ohälsa.
Men det måste väl ändå vara bättre att skriva på ett forum med den inriktningen än att starta en massa trådar om din ångest här?Jo, jag vet. Det är sällan man får svar där. Och ingen som kan hjälpa en med en panikattack.
Blir du hjälpt av att prata med andra under panikattacken? Jag brukar mest genomlida mina, men kan tycka det är skönt om det finns någon i närheten eller på telefon som sällskap om det är möjligt.Jo, jag vet. Det är sällan man får svar där. Och ingen som kan hjälpa en med en panikattack.
Nej, verkligen inte. För man får ingen respons eller hjälp ö.h.t. Mind är faktiskt rätt värdelöst.Men det måste väl ändå vara bättre att skriva på ett forum med den inriktningen än att starta en massa trådar om din ångest här?
Det verkar ju snarare stjälpa än hjälpa dig.
Ja, jag behöver någon att prata med fysiskt. Men det finns aldrig någon. Jag vet inte vart jag ska ta vägen när paniken kommer. Har det varit riktigt illa har jag ringt akutpsyk, men det är ju inte heller hållbart.Blir du hjälpt av att prata med andra under panikattacken? Jag brukar mest genomlida mina, men kan tycka det är skönt om det finns någon i närheten eller på telefon som sällskap om det är möjligt.
Isåfall är det i högsta grad lämpligt att ringa akutpsyk när du får den typen av tankar.Nej, verkligen inte. För man får ingen respons eller hjälp ö.h.t. Mind är faktiskt rätt värdelöst.
Ja, jag behöver någon att prata med fysiskt. Men det finns aldrig någon. Jag vet inte vart jag ska ta vägen när paniken kommer. Har det varit riktigt illa har jag ringt akutpsyk, men det är ju inte heller hållbart.
Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra när paniken kommer och jag inte ens kan få prata med någon här. Kommer nog hänga mig när jag inte står ut längre. Livet är ändå inget värt.
Tror inte att det kommer vända någonsin. Paniken och ensamheten kommer alltid att finnas där.Isåfall är det i högsta grad lämpligt att ringa akutpsyk när du får den typen av tankar.
Nu var det ju ändå inte så länge sedan du tyckte att livet var helt ok, så det kan ju vara värt att hålla ut och se om det vill vända igen. Snart är det ju odlingsäsong igen och då kommer det sannolikt kännas lite bättre.
Det kanske den gör i viss grad, men den kanske inte behöver dominera ditt liv?Tror inte att det kommer vända någonsin. Paniken och ensamheten kommer alltid att finnas där.
Tror tyvärr inte längre att det går att göra något åt.Det kanske den gör i viss grad, men den kanske inte behöver dominera ditt liv?
Har det varit riktigt illa har jag ringt akutpsyk, men det är ju inte heller hållbart.
De har inte tid att prata och säger bara att man ska härda ut.Varför inte då? Det är väl precis det de är till för.
Du har inte funderat på att ta upp den där mediyogan du höll på med förr? Det brukar vara rätt effektivt för att få ned ångest ur ett längre perspektiv.De har inte tid att prata och säger bara att man ska härda ut.
Jag kommer ändå aldrig att lyckas bli regelbunden med yoga. Det funkar en kort tid och sen faller det. Och jag vet inte vilket program jag skulle köra. Startpaket ett är väl det som är lämpligast, men jag vågar inte göra Sat Kriya längre. Och den finns tyvärr i ganska många pass. Men jag har funderat lite på att börja prenumerera på MediYoga Play (norsk version) men vet då inte när på dagen jag ska göra yoga. Hade en tanke om att jag skulle börja kliva upp tidigt, tända i kaminen, dricka en kopp te och sen göra yoga. Men jag kommer ju inte upp ur sängen. Trots kraftigt alarm på ett bord en bit från sängen. För att göra yoga så skulle jag dessutom behöva en yogakudde för att kunna sitta bra. Jag behöver komma upp lite med rumpan från golvet.Du har inte funderat på att ta upp den där mediyogan du höll på med förr? Det brukar vara rätt effektivt för att få ned ångest ur ett längre perspektiv.
Ledsen att läsa att du har det så tungt igen! Jag förstår om du inte vill ha de här råden och de inte passar. I så fall hoppas jag du kan strunta i dem och bara ta det som ett ”heja Wille, jag önskar så att det blir lite lättare och ser att du försöker”. Här kommer några tankar om billig yogakudde av saker som finns hemma:Jag kommer ändå aldrig att lyckas bli regelbunden med yoga. Det funkar en kort tid och sen faller det. Och jag vet inte vilket program jag skulle köra. Startpaket ett är väl det som är lämpligast, men jag vågar inte göra Sat Kriya längre. Och den finns tyvärr i ganska många pass. Men jag har funderat lite på att börja prenumerera på MediYoga Play (norsk version) men vet då inte när på dagen jag ska göra yoga. Hade en tanke om att jag skulle börja kliva upp tidigt, tända i kaminen, dricka en kopp te och sen göra yoga. Men jag kommer ju inte upp ur sängen. Trots kraftigt alarm på ett bord en bit från sängen. För att göra yoga så skulle jag dessutom behöva en yogakudde för att kunna sitta bra. Jag behöver komma upp lite med rumpan från golvet.
Sat Kriyan sägs ju vara bra mot fobier, men min fobi sitter tydligen väldigt hårt och nu vågar jag ju inte göra övningen heller.
På kvällen har jag förvisso tid att göra yoga, men det känns fel att göra yoga då.