Jag funderar på att skaffa en hund!

KungTulle

Trådstartare
Vill ha en STOR respektingivande ras och har hittat en bild på en ras som jag tycker är stor nog för mig! Jag vill ju skrämma bort inkräktare och våldsverkare!

Kolla in bilden- är det något att satsa på?

2-2051_Giant_Dog.jpg

Hur är lynne, matåtgång etc?

/KT

Sv: Jag funderar på att skaffa en hund!

Du, du har dåligt självförtroende va?
Tänk på att man inte ska skaffa hund för att imponera ;) Dessutom tror jag ärligt talat att matkostnaden för den där korven är gigantisk.

Besserwisser :angel:

:bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow:

När jag såg rubriken tänkte jag bara NEJ, men... :D Var har du hittat den? Många uppfödaren i Sverige..? :crazy:

//E

Tillåt mig att säga att jag inte skulle vilja trampa i en av dennes korvar så var någa med att ta med en stoooor skottkärra på promenaden att lägga högen i allt en halmpåse...

Jag tror det är en bra jycke...
Tror matintaget är minimalt och motionen likaså. Den enda nackdelen är att det kommer gå åt ofantliga mängder med hundschampo. :D

Lite svårt att få ner den i sängen/soffan bara, men det går nog.

Ser ut att vara en mycket trevlig ras, annat än de där minihundarna grand danois och irländsk varghund! Klart man ska satsa stort.

Hur många valpar föds det per år då?
Det största problemet blir väl att hitta valpar till salu.. :)

Ja sökte på google på " giant dog" för jag skulle hitta en bild på en riktigt stor hund som typ liknade Baskervilles hund för att visa en kompis på en chat som är litet hundrädd... och så hittade jag den här! :rofl:

Den e ju bara helt underbar! :angel: En riktig knähund...

Förr utanför Saxtorp i Skåne fanns något liknande, det var en jättelik rosa gris som någon byggt på en gammal skrotad lastbil. Den hade fungerat som reklam för en charketurifirma som legat där förut. Den var jättefin! ( Tyvärr togs den bort).

/KT

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 595
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 492
Senast: Rugge
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 710
Senast: ii-ssa
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
387
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama