jag funderar, kan ni hjälpa mej?

videnlis

Trådstartare
jag har haft en isis i 3 år. har inte massor med hästvana och rider "skogsmulleridning" helst.
jag gillar att rida kurs och lektion oxo om jag har chansen, och skulle vilja lära mej mera.

nu är alltså isisen såld, och ett nytt liv med häst utan henne hägrar..

jag har bestämt mej för att jag någon dag (när den nu kommer) tänker satsa på en isis igen och denna gången får den kosta.. herregud, vad kostar inte bilar, motorcyklar, båtar och en massa annat som är onödigt egentligen ( bil kan man ju behöva men ändå...)

MEN med min ridbakgrund, så vad skall jag leta.. jag har kärat ner mej i en 5 årig som bara är inriden men inte vidare utbildad.. förstår ju själv att den kanske inte är det bästa alternativet ..
men vad kan man åt kärlek.. :d

behöver bolla ideer.. ung-många år tillsammans (med god tur)
äldre- ??
jag bara tänker på denna 5 åring.. den är så fin :) (bild på snacktråden)

låter ju som jag inte är klok nånstans detta.. tillägger att jag är 40+, så detta skulle kanske vara HÄSTEN som jag skall ha tills jag inte rider mera..

Sv: jag funderar, kan ni hjälpa mej?

Titta på en något äldre häst med befästa gångarter och du kommer att kunna rida många år till på den hästen också.

Har du möjlighet att få hjälp på vägen? Är unghästen väl inriden och har lätt för sig? i sånt fall ser jag inga problem så länge det funkar bra när du provrider. Men räkna med att ta hjälp med utbildning utav hästen och tänk på att en yngre häst inte kan ridas på samma sätt som en vuxen häst, de behöver få tid att smälta ny kunskap och ridas sparsammare pga sin ringa ålder.
När blev femåringen inriden?

jag skulle nog kunna få en del hjälp, men köpas måste ju den mesta hjälpen.

verkar som alla isisar är 5 år som är till salu?

Liknande trådar

Hästmänniskan För några år sedan åkte jag på en semesterresa till Portugal med ridning och blev alldeles kär i landet. Sedan dess har det blivit flera...
Svar
8
· Visningar
3 024
Senast: tesora
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 657
Hästmänniskan hejsan alla bukemänniskor... sorry om tråden ligger fel, ni får ta bort eller flytta den då måste bara fråga om det inte bara är jag...
2
Svar
32
· Visningar
3 208
Senast: Rouise
·
S
Hästmänniskan För några års sedan så hade jag en foderhäst med toppen stam inom hoppning hemma. Jag skulle ha hästen hemma i 1 år och sen fick jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 577
Senast: Judelaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar