jag blöder!

M

mosig

ja, jag blöder helt enkelt.
satt på toaletten och när jag torkade mig kom det massa blod!!!
men det gör inte ont nånstans...

Sv: jag blöder!

vecka 37+6 idag..
en jävligt strulig graviditet, har varit inne två gånger och stoppat värkar och är ordinerad sängläge.
fast nu tycker jag att jag är såpass långt gången så det känns lite överdrivet..
försöker få tag i min BM men det är upptaget hela tiden

Barnet är färdigt nu.
Åk till förlossningen för kontroll.
Min gissning är att det är dags.
Det är antagligen täckningsblödningen och helt normalt.

pratade med förlossningen nu och dom sa att jag skulle avvakta ett tag till för att se om jag började få ont eller liknande..
ush, va skakis jag är nu!

hon tyckte jag skulle sitta ner och ta det lungt och höra av mig ifall jag fick kraftiga smärtor eller blödningen tilltar (det har näst intill slutat blöda nu).

eh?
täckningsblödning?
har aldrig hört talas om?
är det något liknande slemproppen eller?

det var inte rosa-aktigt utan rent blod, mörkt rött.

jag vet inte riktigt var jag har moderkakan men jag har ju gjort sammanlagt fem vanliga ultraljud och två vaginala utan att dom har påpekat att det skulle vara något med moderkakan..

pratade med förlossningen nu och dom sa att jag skulle avvakta ett tag till för att se om jag började få ont eller liknande..
ush, va skakis jag är nu!

hon tyckte jag skulle sitta ner och ta det lungt och höra av mig ifall jag fick kraftiga smärtor eller blödningen tilltar (det har näst intill slutat blöda nu).

Åk in!
Hellre åka in en gång för mycket än en gång för lite.

När mitt vatten gick så fick jag en tid kl 11 för UL. När jag ringde så sa de att jag skulle sitta ner och ta det lungt för de kommer ta tid innan det händer nått.
Jag åkte in ändå, ringde och sa att nu kommer vi, blev inskrivna och sen skulle bm komma, även hon tog de lungt, var ju 1a barnet! Ringde efter 10 min på henne och även hon sa att de kommer ta tid. Men det tog inte lång stund innan hon ändrade sig och besluta sig för att undesöka och då var jag öppen 8 cm ;)

Hmm...
Jag hade nog åkt in ändå.

En av mina vänner började blöda men hade inga värkar.
Det slutade inte blöda och det visade sig att det var moderkakan som lossnat till en del. Hon fick katastrofsnittas och det slutade bra, men...

Senast ändrad:

men hur mycket blödde hon då?
nu har jag haft binda på mig så jag kan hålla koll och de är bara jätte lite som kommit den sista stunden.

sådär var dom mot mig också när jag skulle ha första barnet.
när jag ringde in och sa att jag trodde att vattnet kanske hade gått så sa dom det att sitt ner, ät lite frukost, ta en dusch och slappna av ett par timmar till, det skulle ju ta minst 10-12timmar..

flickan var ute 4 timmar och 40minuter ungefär efter att jag ringt första gången.

Sitt inte här och skriv ÅK IN NU!

Mörkrött blod låter i mina öron inte bra/normalt...

Det är nog inte så bra det där.
Åk in till förlossningen med dig nu.
Så att det inte blir dumt.

Känner du bebis röra på sig?
In med dig, det kan vara moderkakan som släpper, åk nu utan att bry dig om vad de säger på telefon!

jag har känt lite grann men den sista tiden har det varit väldigt lugnt i magen, har antagit att det är för att det är för lite plats.

jag har fått en tid vid halv fem som jag ska va där, fram tills dess ska jag hålla mig lugn.

det har nu varit lugnt med blödandet men har däremot haft lite småont, fast inte värre än vanligt tycker jag inte (har ju haft väldigt mycket ont sen ett tag tillbaka).

jag har känt lite grann men den sista tiden har det varit väldigt lugnt i magen,.....

Det är inte bra.
Det kan tyda på syrebrist.

Åk till förlossningen nu!
Och säg att "Bebisen är slö" så skall du få se på aktivitet.

Seså iväg med dig!

Liknande trådar

Relationer Ni som har det, har det fungerat bra? Gjorde det ont att sätta in? Hur har mensen blivit? Jag har hela livet ätit p-piller, men är just...
2
Svar
29
· Visningar
1 242
Senast: Roheryn
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
565
Senast: Bufera
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
994
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?