Jag blir tokig.

Tramptass

Trådstartare
Ena herren här (3½ år) har börjat gå runt och låta, inte hela tiden men tillräckligt ofta för att jag ska bli less. Han går runt och låter som en kärlekskrank marskatt. Det börjar bli en aningens påfrestande att lyssna på, han har aldrig gjort något sådant tidigare och är kastrerad sedan tidig ungdom. Verkar inte ha ont någonstans av det man får ta på honom (han tillhör inte den sociala typen av katter - har aldrig gjort).

Är det bara att bita i hop och hoppas på att han ger sig? Köpa öronproppar? Knyta i hop hans mun så att han inte kan låta? (obs - ej allvarligt menat). Det började i går och jag är en aningens trött på det nu.

Sv: Jag blir tokig.

Vissa katter fattar inte att de är kastrerade :crazy: Har två stycken på katthemmet som både friar, skriker, och parar honor :angel: Båda är kastrater sedan ungdomen.... men det verkar inte gå in :angel:

Han har ju aldrig gjort så innan, kan det bara gå upp ett ljus för dom efter några år att "hej hopp - jag är ju kille"?

Jag är absolut inte kattkunnig eller så, men min faster har en katt som "vrålar" ibland på nätterna. Har ingen aning om vad det beror på, men han har hållit på så ett tag :crazy: . Skulle gärna vilja veta varför...

Missnöjd med nåt?

Mina kissar brukar gå runt och jama på vintern när de är uttråkade och det är för dåligt väder för att vara ute. Gos och uppmärksamhet brukar hjälpa. :)

Min honkatt är verkligen husses katt. Hon blir orolig när husse åker bort och inte är hemma på några dagar. Hon jamar och letar, luktar på hans byxor och gnider sig mot dem, vägrar ligga i sängen med mig... Men när husse kommer hem är allt bra igen. :)

En annan hona jag hade jamade hjärtskärande nätterna igenom sedan hennes "sambo" hade dött. Låg ensammen på en köksstol och skrek, gick inte att trösta. Hon sörjde honom verkligen. :cry:

Ja, jag har lite funderingar om att han kanske är hungrig? Han har alltid varit väldigt matglad, men nu på äldre år (han är 20 år, men pigg!) så verkar det som om han har blivit senil eller något? Han jamar efter mat och så ger man honom, sedan äter han lite och går därifrån. Efter kanske tio minuter kommer han tillbaka och då är det som om han har glömt att han fått mat och samma procedur kan upprepas många gånger. Det är som om han liksom glömmer bort att han håller på att äta och bara går därifrån :confused: För om man går upp till honom när han skriker så springer han direkt till köket. Så det kanske kan vara det? Eller vad tror ni? Jag är som sagt inte speciellt kattkunnig!

MVH/Smallgot

Min mors katt kan jama "utan anledning" och låter som en marskatt då. Oftast ger han sig om man ropar på honom och gosar lite. ;)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 983
Senast: fixi
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 035
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar