Jag blir SÅ trött!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bewildered

Trådstartare
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=754457

nu känner jag mig som en gammal kärring >.<

Tror tom jag vet vilken instruktör hon pratar om, iaf så vet jag vilken ridskola det är...

Visst tusan har jag med ridit utan hjälm - men ALDRIG inför "elever" eller yngre människor... Aldrig. Röker för tusan inte ens inför de yngre tjejerna om jag kan gömma mig nånstans ist.

MÅSTE folk bete sig som nötter på ridskolorna?
Och
MÅSTE folk dömma ut en HEL ridstil baserat på en taktlös instruktör på en pytteridskola? jag bara undrar lixom..

Hur skulle det se ut om vi anföll dressyr/hoppryttarna en gång/dag med frågor om HUR det kan få gå till så här? Jag menar, dom spöar ju upp sina hinderrädda hästar, eller drar ihop dom så enormt att det är ett under att nacken inte går av.. *grimas*

Vuxna människor kan väl för gudars skull börja bete sig som vuxna? Eller?

:devil: oj, nu blev jag arg igen... Förlåt :angel:

Sv: Jag blir SÅ trött!!

Kan bara hålla med.
Anser att ridlärare bör ha hjälm med sig på lektionerna och bra skor ifall dem måste hoppa upp och visa.

Förstår heller inte varför folk dömer ut en hel ridstil efter att ha sett en ryttare. Det går licksom inte.

Nej det är ju det... korkat från båda håll lixom >.<

Kan inte folk bara Försöka hitta "onknappen" på sina hjärnor Någon Gång här i livet? >.<

Uscha, jag är verkligen diplomaten idag... huvva.

är inte engelskryttare kända för det?

distans där rider man tills hästen stupar,
akademsikt så sliter man bara i tyglarna så hästen böjjer på nacken åt olika håll i skritt,
i western har man skitstarkt bett och sporrar så att hästen tvärnitar av smärtan och sticker iväg som en pil av sporrarna,
i Gymkhana så tokrycker man hela tiden i tyglarna och sporrar samtidigt, dessutom blir de halt efter några gånger och det är bara barn som håller på...

listan kan göras lååång ;)

är inte engelskryttare kända för det?

distans där rider man tills hästen stupar,
akademsikt så sliter man bara i tyglarna så hästen böjjer på nacken åt olika håll i skritt,
i western har man skitstarkt bett och sporrar så att hästen tvärnitar av smärtan och sticker iväg som en pil av sporrarna,
i Gymkhana så tokrycker man hela tiden i tyglarna och sporrar samtidigt, dessutom blir de halt efter några gånger och det är bara barn som håller på...

listan kan göras lååång ;)

:rofl: :bow: :rofl: :bow: :rofl:

Jag Älskar dig ibland Sellan! Du e lika finkänslig, smidig och glad som jag :love: :devil: :rofl:

Ska vi bilda klubb? ;)

haha va underbart :D snart har hela överaktiva westernligan gått in och svarat ^^

tror inte hon förväntade sig riktigt den reaktionen...

Oh vad jag tycker om er! ^^ :D:D:D

Senast ändrad:

haha KWR kan vi kanske heta? Knäppis Western Riders :rofl:

överaktiv? jag neeejdå

visst är det.
Jag menar alla rid (och kör) stilar har ju sina för och nackdelar.

Sellan: Klockrent svar!:bow: :D

KWR lät perfekt ^^ :bump: :bump:

inte e väl nån av oss överaktiva... ;) :P

Klart alla har sina för å nackdelar.. ;) men faen för allt jämrans skitsnack.. :devil:

Jaa.kan inte mer än att hålla med. men häst folk i allmänhet är nog bra på att snacka skit om varandra. Konkurransen är svår att hantera. Stackars oss......(Fniss):( ;)

Nu har en gammal kärring svarat, också:angel: ...Jo, jag blir trött på hela frågeställningen som upprepar sig gång på gång. ...:cool:

Haha, jag tror inte ingela uppskattade vårt något aggressiva svar på tråden.. :D >.<

Men ärligt talat - förlåt Ingela! Ska vi behöva stå ut med en sån attityd egentligen? Oavsett ridstil så är vi väl värda den respekten att faktiskt behandlas som de hästmänniskor vi är.. eller? Är vi okey att klanka på - i ett forum som inte har ett sk*t med w-ridning eller hjälmbärande att göra? Får man inte svara upp på riktigt mot en sådan attityd, även om det kan bli lite "sandlådelek" över det hela ibland? Första inlägget - dvs trådgrunden lägger ju bas för hur svaren blir.. och det var inget varesig informationssökande eller ödmjukt i det inlägget alls - och då får man tjuriga svar.. iaf av mig :D

Jag menar.. hade jag varit den instruktören och stått i ridbyxor och sandaler men varit distriktsmästare i dressyr så hade hon troligen inte uttryckt sig så... Var i ligger egentligen skillnaden?

Och hade vi skrivit en tråd om hopp/dress/isis/barock/whatever så hade den nog rykt illa kvickt... Eller är det bara jag som känner så ibland? (Åter igen Förlåt Ingela, jag menar inget mot dig utan menar det helt enkelt rent allmänt och överlag...)

Kram /Fia

haha KWR kan vi kanske heta? Knäppis Western Riders :rofl:

Hmmmm, kan jag åxxå få va med???
Försöker iofs hålla lite låg profil så här nu i början. ;)

Btw så har ni ju helt missat grejen i den där tråden, det är ju rid-instruktörer som aldrig rider med hjälm!!!!! :D

Senast ändrad av en moderator:

Ja jag håller med om att många klankar ner på Westernridning. Flaxar ju bara omkring utan hjälm och långa tyglar..

Men för att vissa väljer att klanka ner på Westernridning så behöver inte "vi" för det ge igen och klanka ner på vanlig engelsk ridning. Visa gott föredömme :D

Sorry, this is Ike again.

Have to stick my nose into this thread. English riding (classic) Western riding (work). Please all of you horse-men and women, don´t compair. English riding (limousine, transport from point A to point B), Western riding (Pick up truck, big or small size truck, work, no hands free, busy for work).
None of it is better than the other, we need both. There is a long culture and tradition behind all what we horse freeks doing today. We are different, all of us. That´s why we have good horses and "bad" horses, we have the same among us people. So work for stopping this "what´s better or not". Stick together.

Ranch Amit, Ike

Sorry, this is Ike again.

Have to stick my nose into this thread. English riding (classic) Western riding (work). Please all of you horse-men and women, don´t compair. English riding (limousine, transport from point A to point B), Western riding (Pick up truck, big or small size truck, work, no hands free, busy for work).
None of it is better than the other, we need both. There is a long culture and tradition behind all what we horse freeks doing today. We are different, all of us. That´s why we have good horses and "bad" horses, we have the same among us people. So work for stopping this "what´s better or not". Stick together.

Ranch Amit, Ike

Hi there Ike,
my normal oppinion is that wheter you can ride or not is not in your saddel or the style of your clothes.. It has nothing to do with the race of your horse - or you age/gender/whatever.. I'm actually riding both western and dressage - on the same horse. So I don't mean to put down the classic riding, but I would love it if ppl would acctually open a book and show SOME respect for other horse ppl.

They normally stare them selfs blind on some small things/some riders without seeing the whole picture.. All different ways of riding or training or handling horses are cultural, even up here. But ppl seem to forget that the "western way" of thinking is more similar to our "old school swedes" than the german or english "classic riding".

I don't like it when western ppl call me a horsebeating woos becourse they've only seen me ride dressage and based on my saddle I'm a horsebeater.. But on the other hand I go totally nuts when ppl based on One experience start throwing s*it around saying that I, as a western ridier, are a moron that rides in full lope on two year olds and pulling them so hard in the mouth that they'll slidestop becourse of pain..

You understand what I mean?

Welcome btw :D Nice to see you around here.

Senast ändrad:

Ja jag håller med om att många klankar ner på Westernridning. Flaxar ju bara omkring utan hjälm och långa tyglar..

Men för att vissa väljer att klanka ner på Westernridning så behöver inte "vi" för det ge igen och klanka ner på vanlig engelsk ridning. Visa gott föredömme :D

Jaupp :D

Allas mål här i ridningens lilla värld är ju samma :D I grund och botten, vi råkar bara ha lite olika tekniker (inte så stor skillnad som man tror har jag märkt :)) och olika sadlar..

Howdy Bewildered
I think that you perhaps missunderstood me a little bit. What I said was not ment to any special person. It was ment to all of us horsefreeks. I know that everyone have his right to defend his opinion and what he/she believe on.
What I ment is that people have always talked about others and it probably always will be so. So what I ment to all, is that we should not care what people say or not.
It´s the same prejudices against the cowboy culture in the State and specially from Europe. The cowboy culture have unfortunately been twisted from Hollywood films etc.
The cowboy culture where the Western riding actually come from, is a further development from earlier Scandinavian cavallery (big Sweden when Sweden was a superpower in Europe) and also with portugies and spanish influence.
So you Swedes have a lot in common with what you today call western riding. The most of the first (cowboys) that took care of a cattle spread came from north europe, actually Sweden, Norway. Scottland, Ireland etc.
You know more than 25% of our Swedis population emigraited to USA. Further! the so called english riding have its routs from several King houses in Centre Europe.
What I ment with my earlier words was that the attack to each other is totaly meanless and I tell that to all of us that need to do this. We should stick together instead for what we defend and that is, our personaly conection to our horses, no mather style.
So let us care about our horses instead and stand over this "talk". You know "when the argument is finished, the stubilety take over"
But i do understand your reaction and You know? there is more "westernriding" than "classic" in the world but it dosen't prove
nothing. Right?
Me personaly, I dont even know how to ride Classic (europen) I think I probably would make suicide if I tried.
Regards
Ike

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka