Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det låter verkligen som någon väldigt skum försäljare. Ska kanske tipsa tullen...
'
Det är sorgligt hur lite "vanligt folk" vet om hundar och hundavel...
Olika "poo" blandningar är sanslöst vanliga. Min hyresvärd föder upp cockapoos, cockerspaniel vs pudel.Tänker detsamma. En kär bekant avslöjade häromdagen hur hen så gärna ville ha en "cavapoo". Cavalier + pudel. Jojo, hitta en korsning med hälsokollade föräldrar av de raserna du...
Olika "poo" blandningar är sanslöst vanliga. Min hyresvärd föder upp cockapoos, cockerspaniel vs pudel.
Grrr. Någon har lagt upp en valpannons på vår lokala Köp och Sälj-sida på fb. Amerikansk bulldog/rottweiler, 5000 st. Det kliar såååå i mina fingrar att fråga om föräldrarna är hälsoundersökta... Är det dålig stil om jag frågar ?
Fb-kompis som tingat en cockerpoo... Jag vill så gärna fråga om hon ens är medveten om att det är en blandras
Frågade, fick svaret "för mer info skicka PM". Var då tvungen att skriva att jag tyckte det var intressant för alla ev spekulanter, så jag antar att jag inte får fler svar...Fråga, det skadad ju inte. Om inte annat kanske någon som funderar på att köpa tänker till en extra gång (kan man ju hoppas....)
Frågade, fick svaret "för mer info skicka PM". Var då tvungen att skriva att jag tyckte det var intressant för alla ev spekulanter, så jag antar att jag inte får fler svar...
Antagligen. Att hon dessutom säljer dem till de som vill ha vakthundar på sina företag säger väl en hel del.Så.. förvånande... :/ Är väl mest troligt en av alla "mina hundar ser friska ut, alltså är de friska och hälsotester är bara till för de med fånig stamtavla"...
Fick svaret att seriöst intresserade PMar. Har skrivit ett svar som jag inte skickar, att seriösa uppfödare har inga problem med att skriva ut sån info.Så.. förvånande... :/ Är väl mest troligt en av alla "mina hundar ser friska ut, alltså är de friska och hälsotester är bara till för de med fånig stamtavla"...
Klart det finns. Men långt ifrån alla "poos" är seriöst uppfödda, däremot tämligen harmlösa. Muskelhundar med dålig mentalitet eller kassa höfter är däremot inte något för alla.Nu menar jag inte att det är seriöst att korsa am bulldog och rottweiler, bara för att föräldrarna ser fina ut och det kan bli lite klirr i kassan.
Det jag menar är att det finns korsningsavel där man hälsotestar avelsdjuren och bildar rasföreningar.
Jag tycker du kan svara, kanske kan det få någon att faktiskt tänka till en extra gång, även om de vill ha ett osäkrat vapen kanske de vill ha ett som är fysiskt friskt iaf.Fick svaret att seriöst intresserade PMar. Har skrivit ett svar som jag inte skickar, att seriösa uppfödare har inga problem med att skriva ut sån info.
Kan inte bestämma mig för om det är för mycket att jag går på henne så.
Frågade, fick svaret "för mer info skicka PM". Var då tvungen att skriva att jag tyckte det var intressant för alla ev spekulanter, så jag antar att jag inte får fler svar...
Korsningar med retrievers/pudel och spaniel/ pudel har visat sig vara bra korsningar och en hel del seriös avel bedrivs.
Alla raser har kommit till genom riktad avel och att man har korsat in olika typer av hundar, glöm inte det. Man kan inte per automatik döma ut all avel med korsningar bara för att det är just det. Kan finnas seriösa tankar bakom.