Jag blir förbannad på denna oseriösa avel!

Status
Stängd för vidare inlägg.
:nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting: Herregud! Stackars hund den kommer ju vara så körd i ryggen i sina äldre dagar.. Den ser ju ut och svanka större delen av filmen..:down: Jag menar amstaff/pitbull hunden som satt bakom såg ju ut som en vinthund i jämförelse :yuck::yuck::cry:

Men oj! Den såg grotesk ut, vavarken muskulatur, byggnad, längd, hull eller nos var ju "rätt". Underligt sätt (filmen) att visa hunden också kan jag tycka.

Gick valpkurs för ett par år sen med en olde english i gruppen. Är inte speciellt inläst på "rasen" och det var ju såklart en valp, men uppfattade de sol mycket sundare i kroppen.

Öppnade inte ens länken. Tycker det är illa nog med "normala" bulldogar. Den där skulle jag säkerligen må dåligt av att se:(

En kollega berättade glatt att hen ska hämta hund. En vavva. Jag frågade lite kring hunden, och fick höra att den kostade väldigt lite. Jag blev förvånad över det billiga priset, och kollegan berättade att hunden kommer från något centraleuropeiskt land (minns inte vilket). Hen hade också hört om någon som hade dyra vavvor, men de hade tydligen "nån såndär stamtavla eller vad det nu hette".

Hunden är inte en valp, utan en unghund, och är inte registrerad. Det gick tydligen bra att registrera i samband med köp, och då också eventuellt ta försäkring. Jomenvisst...

Jag ville bara gråta, men kollegan var överlycklig över sin blivande familjemedlem och jag hade inte hjärta att såga hennes beslut. Hur som helst ska jag luska fram vem som säljer hunden (de hade tydligen massvis med importerade småhundar) och kolla upp ifall det finns anmälningar. Det är ju solklar valpfabrik.

En kollega berättade glatt att hen ska hämta hund. En vavva. Jag frågade lite kring hunden, och fick höra att den kostade väldigt lite. Jag blev förvånad över det billiga priset, och kollegan berättade att hunden kommer från något centraleuropeiskt land (minns inte vilket). Hen hade också hört om någon som hade dyra vavvor, men de hade tydligen "nån såndär stamtavla eller vad det nu hette".

Hunden är inte en valp, utan en unghund, och är inte registrerad. Det gick tydligen bra att registrera i samband med köp, och då också eventuellt ta försäkring. Jomenvisst...

Jag ville bara gråta, men kollegan var överlycklig över sin blivande familjemedlem och jag hade inte hjärta att såga hennes beslut. Hur som helst ska jag luska fram vem som säljer hunden (de hade tydligen massvis med importerade småhundar) och kolla upp ifall det finns anmälningar. Det är ju solklar valpfabrik.
Informera om smuggelhundar.

Kan det vara i närheten av Uppsala? Stötte på en tjej idag som hade köpt en vavva-valp med hjärtfel av någon "polska som hade massa småhundar instängda på rum".

Hittade denna väldigt märkliga film...
Det är den hunden jag menade ja -grotesk och en video jag inte förstår hur den ska kunna marknadsföra en hund ? 2/3 delar av filmen står den bara där och vaggar och resterande så går den och vaggar..... Fet, hemska framben, hemsk rygg osv osv.

Kan det vara i närheten av Uppsala? Stötte på en tjej idag som hade köpt en vavva-valp med hjärtfel av någon "polska som hade massa småhundar instängda på rum".

Undrar i mitt stilla sinne hur oerhört många valpar, tikar, hannar runt om i sverige som mår riktigt DÅLIGT pga att folk fortsätter köpa....så det fortfarande lönar sig att para.
Man vill bara gråta.

För gamla tikar, för unga tikar, undernärda tikar, tom sjuka tikar, sjuka hannar, hannar med helt galen hälsa pga sitt utseende, valpar som sälj för unga, som säljs sjuka, smuggelhundar, hundar med mental härdsmälta som far otroligt illa i händerna på okunniga. Hundar som lever instängda. Valpfabriker. Hundar som växer upp i sin egen skit. Inavel. Tikar som leverar kull, på kull, på kull, på kull.

Jag ser ingen gräns för hur stränga regler man kan ställa på aveln. Reglerna ska vara så hårda så betydligt färre hundar produceras. Det ska straffa sig att avla utanför regelverket. Det ska vara kostsamt att köpa hundar som är utanför regelverket. Om det ist blev kö på kullarna skulle spontanshoppandet av valpar minska. Och de hundar som av någon vettig anledning behövde omplaceras hade större chans att få ett vettigt hem.
Idag är hundar (ich katter mfl djur) dussinvara och behandlas till stor del där efter av både buskavlare, smugglare och köpare.

Ja. I annonsen står det att det är fina, prisbelönta föräldrar, och att valparna är registrerade, vaccinerade, chippade och vetkollade. De var ju inte registrerade enligt säljaren då kompisen ringde, och de har ju inga namn på föräldrarna... :(

EDIT: AAAhhh... googlade lite och kollade upp försäljaren. Hundarnas microchip är registrerade på en sida där man kan registrera vilka chip som helst.. Så hon ljuger ju inte...

Ja. I annonsen står det att det är fina, prisbelönta föräldrar, och att valparna är registrerade, vaccinerade, chippade och vetkollade. De var ju inte registrerade enligt säljaren då kompisen ringde, och de har ju inga namn på föräldrarna... :(

EDIT: AAAhhh... googlade lite och kollade upp försäljaren. Hundarnas microchip är registrerade på en sida där man kan registrera vilka chip som helst.. Så hon ljuger ju inte...

"Prisbelönta föräldrar..."

"Har inte namn på föräldrarna."

Nej jag skulle dra öronen åt mig direkt.

Kan också säga att mina ungerska släktingar instämmer; det är mycket hundsmuggel därifrån.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 605
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar