Jag behÖver hjÄlp

solruta

Trådstartare
hej!
Jag har haft min ponny i ett år nu, fick honom förra sommaren. Vi har inte gjort några täckprov eller avmaskat någonting, och vi har precis från betet flyttat in i ett nytt stall, hur ska jag göra? Ta ett täckprov och om han har mask avmaska? Eller ska jag avmaska utan papper? Jag är förvirrad i den här smeten, hjälp oss (:

Sv: Jag behÖver hjÄlp

hej!
Jag har haft min ponny i ett år nu, fick honom förra sommaren. Vi har inte gjort några täckprov eller avmaskat någonting, och vi har precis från betet flyttat in i ett nytt stall, hur ska jag göra? Ta ett täckprov och om han har mask avmaska? Eller ska jag avmaska utan papper? Jag är förvirrad i den här smeten, hjälp oss (:

ta absolut ett träckprov.
utefter det, löser det sig.

:)

Sv: Jag behÖver hjÄlp

Vad är ett täckprov och hur gör man det? :eek::o

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skulle ni flytta in i ett nytt stall där en av hästarna testade positivt för stora blodmasken för några månader sedan och några... 2
Svar
22
· Visningar
1 405
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 290
Senast: Kilauea
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
428
Senast: Malva1978
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 074

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka