morgaine
Trådstartare
Det jag har provat är det där kimblewick-bettet som kallas Flippanbettet, 3-delat med syntetkindkedja under hakan. Fungerar jättebra, men han villl helst inte öppna munnen när han ser det, så därför undrar jag om det kan skava på lanerna med syntet (apple-mouth)? Det är nytt och inte tuggat på, så det är inte därför.
Det är funktionen med kindkedja/rem jag är ute efter, så jag undrar vad det finns för alternativ som är snälla mot munnen:
Jaktkandar verkar inte finnas utan tungfrihet, eller har någon sett det?
Stämmer det att tungfrihet är skarpare än utan, för det är vad jag har hört.
Alternativet till jaktkandar är pelham, men det verkar så meckigt med delta och massa ringar och "bröte", vill hellre ha en lösning som inte ser så mycket ut, som kandaret. Men pelham finns ju utan tungfrihet.
Så vad tycker ni? Vilket alt. är bäst?
Eller ska jag fortsätta med mitt syntet och sluta oroa mig för skav? (Han har inga problem med några tänder, det är bara syntetbettet han inte gillar).
Är 3-delat, rak stång, stång m tungfrihet mildast?
Hoppas ni orkade läsa allt, tacksam för hjälp!
Det är funktionen med kindkedja/rem jag är ute efter, så jag undrar vad det finns för alternativ som är snälla mot munnen:
Jaktkandar verkar inte finnas utan tungfrihet, eller har någon sett det?
Stämmer det att tungfrihet är skarpare än utan, för det är vad jag har hört.
Alternativet till jaktkandar är pelham, men det verkar så meckigt med delta och massa ringar och "bröte", vill hellre ha en lösning som inte ser så mycket ut, som kandaret. Men pelham finns ju utan tungfrihet.
Så vad tycker ni? Vilket alt. är bäst?
Eller ska jag fortsätta med mitt syntet och sluta oroa mig för skav? (Han har inga problem med några tänder, det är bara syntetbettet han inte gillar).
Är 3-delat, rak stång, stång m tungfrihet mildast?
Hoppas ni orkade läsa allt, tacksam för hjälp!