Jag bara måste få skryta lite

Aningsfull

Trådstartare
Det är så sällan jag får tillfälle att göra det och berätta att min lilla tjej faktiskt kan bete sig som en riktigt duktig hund ibland. :angel: :D
Igår var jag ute på en lång och skön promenad med hundarna. Man få passa på när det ligger kring nollgradigt och inte ens blåser. ;)
Såg att det kom en människa gående längst stigen så jag kallade in hundarna och båda kom in till sidan och gick där så fint. Tjejen jag mötte stannade och började prata så jag stannade också och dvärgpinschern satte sig så fint vid min sida som jag lärt henne och greyhounden stod bredvid. Så satt hon under hela dom säkert 15 minuter som vi blev kvar och pratade. Tjejen visade sig att jobbat med att utbilda räddningshundar och hon tyckte det var så kul att se någon som tränade med sin lilla hund och som hade sån fin pli på den. :o

Jag vågade inte avslöja hur odräglig hon kan vara. :angel: Man får passa på att suga åt sig av beröm när man får det. :D

Sv: Jag bara måste få skryta lite

Haha, känner igen detta mkt väl :D När man för en gångs skull tycker han sköter sig ok, och det faktiskt är ngn som ser honom sköta sig!:rofl:

Men Arne är ju ett år imorgon, så det är väl ok fortfarande...

haha okej !
jamen det var ju kul iaf :)

Oj, vad duktigt! :) Hur beter hon sig när hon är odräglig?
Jag önskar att Selma kunde vara sådär.. om någon börjar prata med mig (eller henne) börjar svansen snurra som en propeller och sen rusar hon fram i 180 för att göra en puss&hopp-attack.. samtidigt som hon blir helt döv.. pust.

glee skrev:
Oj, vad duktigt! :) Hur beter hon sig när hon är odräglig?
Jag önskar att Selma kunde vara sådär.. om någon börjar prata med mig (eller henne) börjar svansen snurra som en propeller och sen rusar hon fram i 180 för att göra en puss&hopp-attack.. samtidigt som hon blir helt döv.. pust.

Känner igen det!:D

hahaha, ja men det har sin lilla charm det med tycker jag !:)
älskar hundar men har tyvärr ingen egen...:(

undrar också hur hunden är när den är odräglig ?

Har du också terrier? :D

Det brukar oftast vara terrier- & retrieverägare som känner igen sig :p

Jaa, såklart det kan vara charmigt.. Men det känns lite dumt när ens ouppfostrade hund börjar hoppa på en helt okänd människa. Alla tycker inte det är kul (tyvärr :))

Hon skäller, blir helt plötsligt döv, eller står och tjuter av iver att få fortsätta gå framåt och irrar runt som en virrhöna. :o
Kan även ge mötande person en ordentlig utskällning. Det var dock ett tag sen sist då vi tränat på detta så nu brukar hon i alla fall låta bli såna dumheter. ;)

Oj. Men vad bra att hon blivit så duktig :)

glee skrev:
Har du också terrier? :D

Det brukar oftast vara terrier- & retrieverägare som känner igen sig :p

Ja! :D hahah.. En Foxterrier.

Men jag har kommit på varför de kommer upp i den hastigheten! :p Bara för att deras svans går som en propell! :rofl:

Okej, den var ganska dålig..:o
Men när min hund ska viffta på svansen så vifftar hon på hela baken! Så när hon springer eller går ser man baken gå fram och tillbaka hela tiden. Förstår inte hur hon klarar det! :p

Haha, så skulle det kunna vara!

Min hund har så tjock o musklig rumpa så den rör sig inte en millimeter, hela kroppen är som en klump som står blickstill och svansen snurrar så fort så man inte ser den :D
Det ser så roligt ut med hundar som viftar på baken.. Har sett några boxrar göra det så mycket så det ser ut som att de ska välta :rofl:

:rofl: hahahaha.. Din hund är väl en staffordshirebullterrier? Eller vad de heter :p :D

:) Ville ha en sån när jag var lite mindre, tycker de är så söta! :D

Hehe. Många som inte tycker det också :D Nu tänker jag inte förstöra Aningsfulls tråd mer, vi kan starta en annan där vi pratar raser ;)

Alltid kul att höra bra saker om vovven:)

Jag var med om en ganska rolig grej nyss på lunchen..
Var ute med hunden här i krokarna runt jobbet, han har tyvärr fått en ny ovana att vilja jaga fåglar, suck. Vilket är mitt fel eftersom jag inte haft möjlighet att träna så mkt som jag vill (pga olika saker)

Hursom.. Vi gick och han stack in i skogen ett par ggr och "lekte" med fåglarna, hoppade efter dom & så, i sin egen lilla värld. Var allmänt dryg och jag rätt irriterad, men tillslut förstod han att det var på cykelbanan han skulle gå..

Då ser jag en person komma gående, kallar in så han går fot, stannar när personen kommer nära och han sätter sig med full kontakt, som vanligt (okända, ofarliga människor som inte matte bryr sig om är oerhört ointressanta). När mannen går förbi så säger han "vilken pli du har på honom", jag fick fram ett leende och ett tack. Tur att han inte såg och hörde mig och hunden ett par minuter tidigare, eller så var det det han gjorde och var ironisk :rofl:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 255
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Idag körde vi premiär för hundarnas nya dragselar. Hundarna är av vinthundstyp, selarna varsin N*nst*p D*gw**r Fr**m*t**n. Det var lite...
2
Svar
28
· Visningar
2 300
Senast: Nytant
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 240
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
21 074
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30