Jag är så STOLT!

Red_Chili

Trådstartare
Fram tills nu har hon kommit för att kampa när hon vill det. Hon har alltid gått att få in, men det har varit när hon ansett att hon sprungit klart... Ofta kom hon springades när jag ropade, men hon sprang förbi mig, tittade på mig med en blick som kunde säga "Haha, och du trodde verkligen att jag skulle komma till dig nu?!"

dsc_2858-copy_18824750.jpg

"Wahidah, kom!"
och Wahidah vände på en gång, sprang i full fart mot mig och började leka med dragkampstrasan!

Mitt i allt trassel med "allt" så kom det här som en enorm ljusglimt!
Allt j*kla jobb verkar ha lönat sig!

:banana::banana::banana:

Sv: Jag är så STOLT!

Grattis!

Det finns inte en så härlig känsla som när man kommer överens med en svårmotiverad och självständig jaktgalen ras , då äger man hela världen :D

KUL!

=)))

*här är ett ekipage som behöver öva MYCKET mer*
/Syrsa

Vad roligt att det fungerar, är ju så viktigt!!
Förstår precis din känsla. Har en rottweiler som vi fick när han var 8 månader, då hade han bara suttit i en hundgård sen valp :cool:, kan säga att det var inte det enklaste att träna inkallning med honom!

Mens en har jag en 1 årig pytte-hund, som allt bara fungerat med från första stund. Aldrig varit något problem, av någon konstig inkallning. Inkallningen t.ex. har funkat från dag ett!

Så jag har sett båda sidorna kan man säga, och förstår verkligen din glädje, man kan offra mycket för att få känna den känslan!

Det finns inte en så härlig känsla som när man kommer överens med en svårmotiverad och självständig jaktgalen ras , då äger man hela världen :D

Nää, inte är de svårmotiverade, bara.. Motiverade på sitt sätt:D På ett roligare sätt! Men visst är det för härligt!

TS: Grattis! Har ju själv en vinthund nu (hur nu det kom sig mitt i terrierflocken? som numera dock inte består av mestadelen terriers längre. Kan BARA sluta illa:angel:;)) så jag följer er grupp-fränder lite noggrannare nu.

Gilly

Nää, inte är de svårmotiverade, bara.. Motiverade på sitt sätt:D På ett roligare sätt! Men visst är det för härligt!

Precis :D :angel:

Råkar man någon gång skaffa vinthund så blir det så lätt fler... Det stod t.o.m. i en stor hundrasbok jag läste i förut :p Inte konstigt med tanke på att de är lätta att ha många tillsammans både inomhus och i koppel.. (Nejdå, jag går inte redan nu och planerar för fler, inte alls...)

Ja just, det var SÅ det hette :D

:D

Nejmen på typ terriers ÄR det faktiskt så. Jag tycker att deras jaktgalenhet och självständiga, fria, härliga tänkande leder till en roligare träning:). Det är ju mer givande att jobba med en hund som frågar "Varför?" och "What's in it for me?" än nån liten nickedocka som bara "If you say it..." om du fattar vad jag menar!

Gilly

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 478
Senast: Trassel12
·
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
5 361
Senast: Happimess
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 047
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Nu kommer ny tråd i annat ämne. Jag är sjukskriven för vad som står på intyget stress och ångest, bor tilsammans med sambo och 2 barn 11...
Svar
6
· Visningar
1 150
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka