Jag är så stolt!

Z

zoofia

Jag bara måste få skryta lite. Jag har en häst som varit ganska besvärlig att lasta, alltid minst två personer har behövts. Han har inte varit rädd, bara envis och istadig:D. Idag last-tränade jag och efter bara några minuter kunde jag skicka in honom i transporten, och själv stod jag kvar utanför som en fågelholk, (sådär duktig kan inte min häst vara):angel:. Vi backade ut igen och gjorde om det - han bara klev rakt in och jag stod kvar utanför och kunde lugnt stänga bakom honom:bump::love:. Upprepade hela proceduren flera gånger med alltid samma resultat. Jag är så stolt och glad över min duktiga häst:love::banana:

Sv: Jag är så stolt!

Grattis:banana: men hur bar du dig ÅT?
Min häst var hemsk att lasta idag, stannade flera meter bortom transporten och vägrade gå nära den :crazy:

Sv: Jag är så stolt!

Ärligt talat vet jag inte vad jag gjorde annorlunda den här gången, men nå´t måste det ju har varit för så här duktig har han aldrig varit förut. Jag stod mest som en fågelholk varje gång han bara fortsatte in i transporten fast jag stannade kvar utanför:):p

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 662
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 317
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 685
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama