Jag är nog galen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Fraggel_Tess

Trådstartare
Jag har länge intalat mig själv att jag ska inte skaffa några barn men nu så har jag kommit in i ett "Vill ha barn nu period" Jag blir tokig på mig själv. Varför blir man så här? Det känns som om alla är gravida eller har barn utom jag och sambon. Jag blir alltså helt ärligt avundsjuk. Vad gör man för att stilla sin längtan efter en liten?

Sv: Jag är nog galen...

Leta upp någon liten som du kan vara barnvakt åt.
Så du får "känna på det" lite...
Är du fortfarande sugen efter en ordentlig "barnvakts-dust" (nu snackar vi ett ANTAL timmar...), ja...då kanske inte framtiden kommer se ut exakt som du planerat tidigare... ;)

KÄnner igen mig... :angel: I flera år har jag varit bäbissjuk, periodvis så att jag inte ens kunde se en bäbis på TV utan att bli tårögd... Sen kom det oftast en period som jag var helt anti-bäbis, troligtvis en försvarsgrej från min sida... :crazy:

Jag har inte hittat nåt sätt att bli av med den där längtan. Det var bara att stå ut. Jobbigt periodvis men det gick. Sambon var ju lite trött på mitt bäbistjat :o :angel: :crazy:

M.

Det fick min sambo också :D Undrar om det smittar???

M.

Just nu känns det så skönt att veta att vi ska ha barn igen. Fast inte nu, utan om flera år!! Jagser till och med fram emot det, men "längtar" inte så direkt. Jag vill ju njuta av de barnen jag har redan. Fast en sak är lite sorgligt; min minste börjar bli stor! Varje dag blir jag förvånad över mn äldsta kille, han är ju sååå smart!! Detär kul att prata med honom nu!

Jag förstår precis hur du känner det! Så har jagt också känt! Och att ha barn är underbart, känslan man får när de ligger och sover är nog det bästa man kan känna *ler*.

Vill oxå ha. Nuuu. Sen vi bestämde oss för 1,5 år sedan är det det enda som snurrar i huvudetpå mig. Sambon förstår inte hur ens kropp kan tala om så tydligt att jag vill ha barn nu och inte blir det så blir det som han säger. Problemet är att han inte alls kan och vill älska så ofta som jag har lust. Jag får vara glad om vi får till det en gång i månaden. Vad är det för procent att den gången tar?
Förlåt Fraggel_Tess att jag vräker ur mig mina problem men känner att jag behövde få ur mig lite. Inga råd har jag heller men vi kan ju stötta varandra i vår längtan.
Tessa

Chansen är nog inte alltför stor, men den finns. Jag förstår hurdu har det, minns attjag också ville ha barn, tittade på alla mammor med sina magar och på barnvagnar. Det gick inte att gå förbi en barnvagn utan att snegla i den för att se bara lite av en bebis. Och tänka att en sån vill jag också ha! Män förstår nog inte den bebislängtan om de inte har upplevt det själv, den är hemsk!

Jag hoppas att ni prickar rätt snart! Det gör jag verkligen!

Mynta2 skrev:
Man skaffar en hundvalp ;)...det dödar alla tankar på människobarn..

Hörde en kille på spårvagnen för några dar sen som sa till sin kompis: "Ja, tjejen har ju börjat tjata om barn. Jag gav henne en hundvalp så kanske hon håller tyst några år". .... :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 301
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 932
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 453

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka