Jag är inte nöjd

Sv: Jag är inte nöjd

Nu har jag bytt ut kuddarna mot några andra för att se hur det kändes, men... jag vet inte. Blev kanske konstigt mot den gröna mattan?
BildH2175.jpg

BildH2179.jpg

Om jag behåller de rosa kuddarna tänkte jag se om jag hittar några fina ljusstakar i rosa, kanske såna där lotusblommor.
Har fortfarande inte hittat några fina gardiner... Och krukor i annan färg än vitt vill jag inte ha. Vette tusan vad man skulle göra för att fixa fönstret. Tacka vet jag vintern, det problemet har man inte då eftersom det är så mörkt :D

Det som sabbar är mattan och gardinerna. De är alldeles för mesiga, båda två! Damma dit en mustig grön (eller annan färg, men den måste ha lite tyngd i sig och absolut inte vara mindre än den du har nu för att inte dränkas av väggen) matta med matchande gardiner, då tror jag rummet kommer att "gå ihop".

Eller alternativt en vit, lurvig matta för att knyta ihop med gardinerna. Opraktiskt, men å så vackert!

(Säger Sophie som varken har gardiner uppe eller matta på golvet :angel: Nya gardiner är beställda, men jag kunde inte ha vinröda vintergardinerna uppe längre... Matta hittar jag INGEN som jag gillar). Kombinationen snål och petig är sådär :eek:

Jag hade gärna fått bort så mycket vitt som möjligt från det där rummet, inte lägga till mer. ;)

Jag tycker att de nya kuddarna passar bra, kanske rosa orkidéer som blommor för att ta upp kuddfärgen. Jag hade också valt en off-white lurvig matta istället för den gröna (alt. en med krafitgare färg).

Det som stör mig är annars fotöljen och motionscykeln, det blir helt enkelt för trångt! Behövs verkligen fotöljen? Kan man fälla ihop motionscykeln och bara använda den när den behövs?

Jag har sett tidigare bilder från ert hus och tycker att du har en god smak!

Det är inte tänkt att trampmaskinen ska stå där, men just nu använder vi den varje dag och då funkar den finfint framför tv:n, men när det blir varmare ska den få flytta ut på balkongen :)

Köpte den här pläden idag:
BildH2193.jpg

och tänkte ha till kuddarna som är på första bilden, men det gick ju inte alls ihop. Får alltid för mig att kuddarna är mer gröna än vad dom är (ihop med pläden ser de inte gröna ut alls).
Blir gaaalen...!

Nej nej, men ingen av kuddarna känns riktigt "rätt". Min syster har likadan soffa och matta, men hon har kuddar i olika gröna nyanser och det är jättesnyggt :love:

Har kollat efter gardiner idag men inte hittat några som fallit mig i smaken. Snart får väl jag sy egna.

Det är nog svårt att få de små detaljerna rätt i och med att två stora detaljer; mattan och hela fönstret, är helt off.

Men mattan stannar, för den är helt ny. Däremot ska jag inhandla nya gardiner.

Jag hade nog satsat på ett fönsterskydd... Finns snygga färdiga eller jättemånga roliga sätt att göra egna om du är lite händig.

Jag förstår att tavlorna ska sitta så, men jag personligen finner ingen harmoni i dess placering. Det känns plåttrigt på nåt sätt.

Jag får lov att hålla med dig där, känns vimsigt och plåttrigt :)

Men då måste jag få flika in att tavelväggen är inte klar. Den rektangulära tavlan längst ner till höger ska inte vara där överhuvudtaget.

Okej :)

Det enda jag kan köpa ( utan att jag tycker att det blir plåttrigt ) är man man använder lika ram och håller ytterkanterna raka..

Förstår du hur jag menat ?

Börja med att blåsa ur hela rummet, dvs ta bort allt som inte är en funktionell möbel.

Sedan börjar du lägga in en och en sak, börja med den sak du allra helst vill ha, sedan lägger du in den som du näst allra helst vill ha.

På detta sättet ser man lättare när det är enough, och man ser också lättare vad det är som inte passar in.

Vilket toppentips!! :bow:

Så ska jag göra när inreder mitt nya hem nu när jag flyttar! Jag har för vana att kasta in allt på en gång och inte känna efter.

Nu har jag hittat kuddar jag verkligen gillar! :) Dom är sååå fina och kändes verkligen somriga:
vardagsrum1.jpg

vardagsrum2.jpg

Och söta, små gröna ljuslyktor i fönstret:
vardagsrum3.jpg

Eftersom vi håller på att göra om i köket funderar jag på att flytta tavlorna över soffan in till köket där väggen blir vitmålad. Sen får jag se vad jag hänger över soffan...
Nu börjar jag nog ändå vara rätt nöjd :)

Liknande trådar

Hemmet Äntligen börjar jag få ordning på mitt vardagsrum! Ska få hem en ny soffa snart, och det är väl egentligen det som gjort att jag inte...
Svar
5
· Visningar
4 300
Senast: Mammadutt
·
Hemmet Hej! Efter jag sett att många här på Hem & Hobby har mkt bra smak på inredning så tänkte jag passa på att rådfråga er ;) Det är...
Svar
11
· Visningar
2 030
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Hård nacke