Derivata
Trådstartare
I går körde jag ihjäl någons katt. Någon sitter förmodligen och väntar hem sin katt nu och väntan kommer att bli förgäves på grund av mig
Jag var på väg för att handla och när jag kommit ut på storvägen kom jag på att jag glömt min plålnbok. Jag gjorde en U-sväng tillbaka in på vår gata. Plötsligt rasslar det till lite under bilen och jag tittar i backspegel, katten är död innan jag kommer fram till den
Ett jättegulligt par som sett vad som hänt berättade att katten kom som snettbakifrån min bil och sprang in under min bil varav. Ingen märkning inget halsband, jag vill så gärna berätta vad som hänt, men jag kan inte gärna knacka dörr, det bor 3000 människor här på mindre än en kvadrat kilometer. Nu sitter jag och skriver en lapp som jag skall hänga upp på stadsdelens jourl-livs, men vad skriver man. "Hej jag har kört över din katt..."
Jag känner mig så embarmeligt bedrövlig och tänker så på den som sitter och väntar på sin katt
Usch, vad bedrövlig jag känner mig
Jag var på väg för att handla och när jag kommit ut på storvägen kom jag på att jag glömt min plålnbok. Jag gjorde en U-sväng tillbaka in på vår gata. Plötsligt rasslar det till lite under bilen och jag tittar i backspegel, katten är död innan jag kommer fram till den
Jag känner mig så embarmeligt bedrövlig och tänker så på den som sitter och väntar på sin katt
Usch, vad bedrövlig jag känner mig