Jag är en förvirrad människa...

Belethien

Trådstartare
Nu är det såhär är att jag skaffade hem en kattunge i augusti, katten är född i maj och blir nu ca. 10 månader. Trots det har hon inte blivit könsmogen än, är det normalt?
Ja visst är hon en väldigt liten katt, hon är fortfarande i kattungestorlek och det kommer hon tydligen alltid att vara, så jag förväntade mig att hon skulle vara lite sen- men hur sena får de vara utan att man behöver oroa sig?
Hon ska ju självklart bli kastrerad snart (väntar bara på kastreringsdrivet vi har här :angel: ) men jag blir lite orolig när saker inte fungerar som de ska..

Sv: Jag är en förvirrad människa...

Nä, det är inte jättekonstigt. Löpperioderna är till stor del ljusstyrda, så om de inte är "mogna" under hösten kommer löpet ofta inte förrän till våren. 0,5-1,5 år vid första löp skulle jag klassa som helt normalt. Bland raser är vissa tidigare och vissa senare.

Liknande trådar

Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 913
Senast: Badger
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 363
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 931
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 621
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter