Jag är en dålig förälder

Sv: Jag är en dålig förälder

Jag är tokallergisk mot folk som verkar göra allt för att upprätthålla någon form av perfekt fasad inför folk.
NEWS FLASH! LIVET ÄR INTE PERFEKT VEM FÖRSÖKER NI LURA!?
:rofl:

Men, jag fick ett sådant där julkort förra året av en vän och de hade tagit kort på deras unge. Det var så jääävla underbart, för det var verkligen på RIKTIGT! Där satt ungen, rejält snorig och jävlig, skrattade ett ärligt, men fan inte sockersött, skratt. Det var på riktigt, och det har gett mig många leenden! :bow:
Men när jag får kort där barnen är uppklädda till tänderna och man inser att föräldrarna terroriserat ungarna i timmar för att få det perfekta kortet.. så blir jag bara trött..

Vi skickar julkort ibland, när vi kommer ihåg. Några år har vi tagit alla dessa reklamvykort som ligger i någon låda hemma och skickat dem som julkort - återvinning eller snålhet, välj själv ;-)

Har aldrig hittills ens skickat julkort och kommer inte göra i år heller, så jag slår dig med hästlängder;)

*KL*

:bow:
Gudibrallan vad skönt att läsa att jag/vi inte är ensamma.
Fast jag tycker att alla borde skicka julkort, man blir ju så glad när man får julkort. ;) Men det är ju en utödende trend... på det hela taget.

Och återigen från trådens start så vill jag bara påtala att jag INTE hade för avsikt att parodisera känslan av att vara dålig och ha det svårt.

..och jag tyckte det var helfestligt att få ett julkort med brorsdottern vinkandes i en tomteluva! :love: (det sitter fortfarande på kylen sen förra julen..!)

Till övriga utanför familjen kan jag däremot hålla med om att köpe-kort passar lite bättre ;)

Jag älskar att skicka och få julkort :D Snigelpost överlag tycker jag visar på lite extra omtanke, för det kräver ju en del pyssel!

Själv uppskattar jag nog julkort med foton än sådana som alla andra har. Man träffar inte alla släktingar med barn så ofta så det är kul att se hur barn växer för alla har ju inte facebook/blogg.

Jag är en sån hemsking som skickar kort på min Maja i år dock inte i tomteluva, men pepparkaksoutfit!

haha ja vilka kval du har, du kan vara lycklig som anser dig vara dålig förälder av sånna skäl. Jag som förväntade mig något gräsligt som att glömma hämta dottern på skolan, som att glömma köpa presenter till kalaset hon skulle på och desseutom festkläder. som att vara totalt ointresserad av allt som heter föräldrarmöten och brukarråd. Som inte lagar mat till barnet utan går ut i stallet och matar hästarna först och låter dottern fixa nudlar själv :o (inte för att jag någonsin själv skulle göra något av det! ;)

jag brukar vara glad om jag kan komma ihåg att skicka födelsedagskort till kusinerna och mina egna syskon när de fyller år. Julkort har jag slutat med för länge sen och fattar mig ärligt inte på vad mina kompisar som börjar scrapbooka sina egna julkort redan efter midsommar om de har något liv för övrigt?

KL

Jag har heller inte gjort några fotojulkort, aldrig någonsin, och jag är trist nog att föredra (fina och speciella!) tecknade julkort av Anders Olsson eller liknande (eller ja, ingen gjorde julmotiv som han :love:). Jag är helt präglad av min mor som fullkomligt frossar i tomtemotiv. :D Men visst, får jag ett kort på ett barn i tomteluva så uppskattar jag det också även om det troligtvis inte kommer hamna som dekor på toalettdörren nästkommande jul.

I år skickar jag nog inga julkort alls. Jag älskar att få och ge julkort men förra året fick jag inte ett endaste tror jag, och så kul är det inte som student att köpa kort och frimärken när det inte (?) ens uppskattas.

haha ja vilka kval du har, du kan vara lycklig som anser dig vara dålig förälder av sånna skäl.

Ja, fast bara för att det var det här jag ironiserade om är ju inte likställt med att jag i övrigt känner mig som en perfekt och obfläckad människa som aldrig gjort något fel som förälder.

Jopp! Så är det visst! ;):D

Jaja, men jag är helt prickfri och obekymrad. Jag är alltid glad. Och snygg och välputsad. :p Perfekt skulle man kunna säga, men hur skulle det se ut om jag gick ut med det?! :eek: Nej, nej, man måste ju hålla låg profil. Tills jag får vara med i "Småstadstrottningar" .. :cool:

Du är inte en dåligt förälder. Jag älskar att pyssla med julkorten och tycker att det är trevligt att få bilder på mina vänners telningar.
De sätts in i fotoalbumet efter julen. Själv gör vi lite olika. Ibland gör vi fotojulkort och ibland så skickar vi vanliga det beror på.

Tänk att få julkort då finns det någon där ute som tänker på en åtminstonde en gång om året!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka