Jag älskar verkligen H**ks!

Sv: Jag älskar verkligen H**ks!

haha! Det var i sommarens katalog också, nu kommer jag inte ihåg vilken sida, men dom hade lindade ben på hästen, och det var som en stor KLUMP i mitten på skenan! Haha, någon nybörjare som har lindat kanske?!

ja, hööks grejer sitter ju fel. Om det hade varit märkesbenlindor skulle dom förstås sitta så, eller? :devil:

Det jag reaggerar mest på är de ibland lidar åt fel håll.. Altså framåt på utsidan av benet. :crazy:

Tigertofflan skrev:
Det jag reaggerar mest på är de ibland lidar åt fel håll.. Altså framåt på utsidan av benet. :crazy:

Hur skall man linda korrekt? :confused:

Nej, de sitter fel! :D
Uppochner och framsidan/insidan har de satt på baksidan!!! Mer fel än så kan de inte sitta! ;)

HubbNubb: medsols på högerben, motsols på vänsterben.

De ska sitta typ som skalpers. Fast de är "lösa". Ja, det är väl lite svårt att sätta skalpers upp och ner... (ajj...)

Du lindar precis som du knäpper tex. senskydd. På utsidan ska lindan gå bakåt, på insidan ska de gå framåt.

Zenith: Jag fattar inte... Så som du beskriver det så skulle de ju sitta som typ låga strykkappor eller ngt?

HubbNubb skrev:
Hur skall man linda korrekt? :confused:

Alltid framifrån och bak! Har du lindänden mitt på frambenet (för att göra en enkel förklaring) så ska du sen dra lindan bakåt på utsidan benet och runt.
Aldrig tvärtom..Det är för att om lindan går upp hamnar den inte "under magen" på hästen(kanske.. :crazy: ) och trasslar in sej i alla benen...

Westernryttarnas motsvarighet till kindkedjan. kan vara i läder, nylon eller läder med en liten kedja i mitten.

Kollade på hööks mex. nogrimmas träns, det med strasser. Nu såg jag klart och tydligt att det bruna är fixat på dator! Kolla dem och se hur det bruna har helt en annan sorts spännen. Knappast har de olika spännen på samma träns?! :(

det undrade jag oxå. i katalogen med det svarta på bild är det ju "vanliga" spännen, och det bruna har ju fyrkantinga ??

man ska ALLTID linda bakåt.. så att om lindan lossnar så sitter det lösa på utsidan och inte på insidan : mindre chans att hästen snubblar på den då..

Tigertofflan skrev:
Inte nog med att de är väldigt duktiga(?) på att göra kopior av kända märken, de är också väldigt duktiga på att sätta saker och ting fel :D
Till exempel här, på detta tränset. Visst, tränset sitter väl bra och sådär, men hur fan har dom satt fast curbstrapen?
Detta är ocså rätt strongt gjort. Sidostyckena är upp och ned, men vafalls... huvudsaken är kanske att hästen ska slippa bettet i munnen. Att den sen har två hängande flärpar på var sida om huvet kanske den inte bekymrar sig om ;)

Hur har de satt curbstrapen fel? Jag ser inte att den sitter fel, men jag kanske är blind..

pimy skrev:
Hur ska en curbstrap fästas enligt dig då?

Enligt mej ska den fästas i bettringen. Och då kommer det se ut som bilden visar..

Kan det inte vara så att en fotograf som inte är så insatt i hästar har tagit korten och att någon hästutrustningskunnig inte kunde närvara vid just den utrustningen fotografering? Ny utrustning, inte alla som hänger med...

Och sen så har dom lindorna lindade åt fel håll, åxå.. Observera baksidan av sommarkatalogen, tex..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka