Jag älskar verkligen H**ks!

Tigertofflan

Trådstartare
Inte nog med att de är väldigt duktiga(?) på att göra kopior av kända märken, de är också väldigt duktiga på att sätta saker och ting fel :D
Till exempel här, på detta tränset. Visst, tränset sitter väl bra och sådär, men hur fan har dom satt fast curbstrapen?
Detta är ocså rätt strongt gjort. Sidostyckena är upp och ned, men vafalls... huvudsaken är kanske att hästen ska slippa bettet i munnen. Att den sen har två hängande flärpar på var sida om huvet kanske den inte bekymrar sig om ;)

Sv: Jag älskar verkligen H**ks!

är inte den sista bilden en slags grimkombination, det är väl meningen att man enklet ska kunna ta bort bettet utan att ta av tränset lr har jag helt fel :confused:

Jo, sidostyckena är uppochner..
Det är meningen att man ska knäppa av hela sidostyckena inkl. bettet och kvar blir en grimma.. inte att man bara ska knäppa av bettet

jo, det är typ ett distansträns, men dom har ju hett spännet fel som ovanstående sa.

Jodu, hööks är allt ofta ute och cyklar... Men jag gillar många av deras grejer i alla fall, har det första westerntränset tex.

men hööks vet om att det sitter fel, vet att en på buke mejlade och fick svar

Och deras bruna boots sitter som om dom vore måttbeställda på ponnyn :)

Jag har också mailat och fått svar, men dom har fortfarande inte ändrat bilden/bilderna. :crazy:

Tigertofflan skrev:
Jag har också mailat och fått svar, men dom har fortfarande inte ändrat bilden/bilderna. :crazy:

Kanske inte så lätt att ta ny bild, när de har nåt större jippo när de fotar alla sina produkter och dessutom finns bilden i katalogen ren. En förklaring vid produkten skulle göra sig bättre än en helt ny bild, som säkert förvirrar mer än får folk att förstå varför.

Hahaha ja visst är dom duktiga, ännu en anledning att inte handla där ;)

I sommarens katalog hade de ett par islandsboots uppochner, detta problem har de åtgärdat och nu i vinterkatalogen sitter de rätt! Jag har för mig att bootsen fortfarande sitter fel väg på bilden på hemsidan..

Tigertofflan skrev:
Inte nog med att de är väldigt duktiga(?) på att göra kopior av kända märken, de är också väldigt duktiga på att sätta saker och ting fel :D
Till exempel här, på detta tränset. Visst, tränset sitter väl bra och sådär, men hur fan har dom satt fast curbstrapen?
Detta är ocså rätt strongt gjort. Sidostyckena är upp och ned, men vafalls... huvudsaken är kanske att hästen ska slippa bettet i munnen. Att den sen har två hängande flärpar på var sida om huvet kanske den inte bekymrar sig om ;)

Att sidostycken sitter åt fel håll, det ser jag och det har jag reagerat på i butiken också. Men där gissar jag på att de sitter åt fel håll för att inte folk ska gå och knäppa loss sidostyckena så de försvinner.

Men vad 17 är en curbstrap? Jag är inte alls insatt i Westernutrustning så jag ser inte felet på den bilden... Vad ska jag kolla efter och hur ska det vara egentligen?? :confused:

Curbstrap är den remmen som sitter under hakan, från bettring till bettring, tror det är för att bettet ska hålla sig mera stilla i munnen.
Som en sorts kindkedja ungefär fast den sitter lite lösare.

Reykur skrev:
Jo, sidostyckena är uppochner..
Det är meningen att man ska knäppa av hela sidostyckena inkl. bettet och kvar blir en grimma.. inte att man bara ska knäppa av bettet

Just det ja, annars hänger ju sidostycken bara och slänger, jag tänkte inte riktigt...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka