Jag är så trött på att vara mamma ibland...

Sv: Jag är så trött på att vara mamma ibland...

Känner igen det där.
Spelar ingen roll vad jag gör, Isak bara gnäller och skriker.
Få ett jäkla sammanbrott snart! Just nu ligger han här bredvid och bara skriker. Sätter jag honom i knäet skriker han, försöker jag mata skriker han, lägger jag ner honom skriker han det kvittar vad jag gör.
Så fort jag är själv med honom är han hemsk, skriker för precis allt!

Går vi ut och går är han alla fall nöjd en stund.
Har ju också hund och hon måste ju få motion.
Känner mig hemsk som förlorar tålamodet med Isak, är ju liksom inte så stor ide eg. Men orkar inte hur mycket som helst.

Känns som jag lika bra kan dra härifrån för varken han eller hans farsa är nöjd med nåt jag gör. Åtminstone känns det så ibland.:(
Tror dock Isak har somnat nu.

Han sover aldrig klart på dagarna, vaknar och är fortfarande trött men vägrar sova. Så då skriker han för allt allt allt istället. :crazy:

Kan ju inte vara ute och gå hela dagarna licksom.
Går jag och bär på honom är han också nöjd, för det mesta alla fall.
Men kan inte bära för länge, får bara ont i ryggen då.
Vet inte vad jag ska ta mig till.

Blir inget gjort här hemma heller om inte jag gör det.
Men enda gången man har chans att göra något är när han sover.
Vilket han inte gör spec länge.
 
Sv: Jag är så trött på att vara mamma ibland...

Min son har heller aldrig varit nöjd med att bara vara hemma.

Det ska alltod vara fart ch fläkt.

När han var mindre fick man gunga han hela tiden för att han skulle vara nöjd, ngt annat dög inte.

Det blev bättre när han lärde sig krypa och ännu bättre när han lärde sig gå. Men, då får han ju också tag på i princip allting...
 
Sv: Jag är så trött på att vara mamma ibland...

+ Lydia

:bow: Det är sånt här jag behöver läsa! Att det går över alltså!

I natt vaknade Arvid kl 03:00 och ville inte somna om, han gallskrek så grannarna vaknade :o Till sist fick han tumla runt i min säng och då somnade han. Idag har han somnat sittandes båda gångerna han ska sova, han har inte tid annars. Då sitter han i min säng, sen när han är riktigt riktigt trött då slänger han ner sig över mig och somnar på 2 sek.

Han har faktiskt varit hyfsad idag, inte gråtit vid maten och tandbortsningen, därimot så blev han ultragnällig efter middagen. Då var det bara att bära.

Mirre: Jag vet hur det känns, det är likadant här hemma, men snart flyttar M ut, och då kanske allt lugnar ner sig!
Kram på dig iaf, det är pissjobbigt!
 
Sv: Jag är så trött på att vara mamma ibland...

Sam har också varit helt odräglig idag, bara gnällt konstant. Förutom när jag hade honom i selen på ryggen och gick omkring. Stod jag stilla i två sek så började han gnälla igen.

Jag förstår om du blir knäpp, man kan ju bli galen för mindre, och dessutom varje dag! Jag tror de andra kan ha rätt att han är ett dagisbarn som behöver fart och fläng hela dagarna. Jag börjar misstänka att min inte heller skulle ha nåt emot sällskap.

Hoppas det lugnar ner sej när M flyttar. Annars fick jag ett tips från min väninna, hon brukade alltid blanda i lite whiskey i nappflaskan till kvällen så sov hennes unge gott. :eek: (hon är en väldigt intelligent 17-åring idag så det kanske inte var helt fel)


/går och letar irländare åt Jolanta :D
 
Sv: Jag är så trött på att vara mamma ibland...

Isak har varit hur go och mysig som helst idag.
Knappt skrikit något alls på hela dagen. :bump:
Somnade så snällt i vagnen när vi var ute och gick, inte minsta lilla pip ens.
Annars har han skrikit som fasen innan han somnat. Ätit utan problem och utan skrik.
Nu ligger han här bredvid på golvet och leker.

Sambon var hur gullig som helst i går efter att jag talat om att
man faktiskt inte mår toppen av att bara gå hemma
 
Sv: Jag är så trött på att vara mamma ibland...

Vad skönt :)

Hela småbarnstiden verkar vara att kastas mellan hopp och förtvivlan, att de är hopplösa små kräk och minuten efter världens bästa ungar. Jag skäms ibland när jag är så DÖDLIGT less på min pipLisa, och hon behöver ibland bara vara liiite klängig för att jag ska bli urless :o Sen är hon ju ljuvlig och vacker igen och jag kan inte förstå hur jag kunde känna sådär nyss ... tills nästa gång då :crazy:
 
Sv: Jag är så trött på att vara mamma ibland...

Speciellt underbara är dom när de sover.

För då kommer mitt dåliga samvete. Och jag tänker att jag SKA bättra på mitt tålamod, jag SKA sluta tjata för jag haaar ju världens underbaraste killar, etc etc. Ujjjjj.
 
Sv: Jag är så trött på att vara mamma ibland...

Exakt :D När de sover lovar man massa saker för se bara vad söt hon är och vad tacksam jag borde vara :angel: Eller när hon sitter i pappas knä och gurglar av skratt. Då tänker jag att jag vill få henne att skratta varje vaken minut. Sen när vi är ensamma hemma och hon väl är vaken ... så piper hon eller klänger eller kräver uppmärksamhet när jag måste hänga tvätt och hon KAN väl leka själv en stund ... :o
 
Sv: Jag är så trött på att vara mamma ibland...

Ja, när de väl är vakna så har jag annat jag vill göra - också. Och så blir jag så less när Alvin bara drar mig i byxorna och klänger, eller som nu, står brevid och pillar på tangentbordet.

Igår sa jag "Nej! Jag VILL inte. INTE." när han stod bredvid och ville komma upp, han står alltid så, så fort jag inte har något i händerna så kräver han att bli buren/aktiverad. Det fungerar oftast att säga till honom i klarspråk att jag inte vill, men jag känner mig sååå elak, och han försöker ju hela tiden ändå, trots att han blir avvisad. Och igår så tittade han på mig med stooora blå ögon, och så började underläppen och nappen darra :cry: Idag gjorde han samma sak, tittade på mig, darrade på underläppen och för ut i storgråt. Samtidigt som han tittade på mig med bedjande ögon, men jag hade svårt att hålla mig för skratt en stund, för nu såg det verkligen tillgjort ut. Han var inte ledsen, utan riktigt arg för att jag inte tog upp honom. När han märkte att läppdarret inte funkade lyckades han klämma fram tårar, och till sist slog han händerna i golvet av ilska. Så kastade han sig bakåt och slog huvudet i golvet, och blev ledsen på riktigt. :crazy: Måste försöka filma det nästa gång. En riktig dramaqueen.

Uhhh, jag känner mig som elakast i världen som inte tar upp honom. Men han måste ju inte bli buren varje vaken minut.

På dagis/med pappa/barnvakt är han aldrig såhär gnällig och pipig, men så fort han ser mig blir han som förbytt.
 
Sv: Jag är så trött på att vara mamma ibland...

Det känner jag igen!

Fast Loke slåss också när han inte får som han vill. Slår sin pappa i ansiktet! när man då säger nej" så får du inte göra, grinar han ännu mer. *puh*

På dagis är han som förbytt. No problems, bara glad hela tiden.
 
Sv: Jag är så trött på att vara mamma ibland...

Ja, när de väl är vakna så har jag annat jag vill göra - också.

På dagis/med pappa/barnvakt är han aldrig såhär gnällig och pipig, men så fort han ser mig blir han som förbytt.

Känner igen det där.
Har ju ett hus och en hund att sköta också.

Så känner jag också, med alla andra är han lugn men när vi är själva skriker han bara. Fast eg skriker han med andra också.

En liten låt för våra älskade busfrön
http://uk.youtube.com/watch?v=Ye8Xw_i_JGg
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 626
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 278
Senast: Hellhound
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 818
Senast: gulakatten
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp