Jag är gravid =)

H

husvallalantbruk

Okej alla, tänkte bara berätta att det blir en bukebebis till :) :bump:
 
Sv: Jag är gravid =)

hehe näe det här är nog gjort i Mars!! :angel:
 
Sv: Jag är gravid =)

:)Tack alla :)

Ska på koll i dag så återkommer jag om när det blir beräknat!!
Vad brukar man göra på första kollen?
 
Sv: Jag är gravid =)

* Vägning
* blodprover för socker och järnvärde
* info om graviditeten
* småprat
* beräkna BF efter senaste mens
* Ärftliga sjukdomar
* är pappan med så frågar dom oxå efter sjukdomar i hans släkt

Det var vad vi gjorde i alla fall
Plus att min BM ringde för att fixa ett ul till oss
Hade min inskrivning ganska sent, i v 17
 
Sv: Jag är gravid =)

Få en massa broschyrer om mat, alkohol osv. Sen lite om hur bebisen växer i magen.

Man tar urinprov och blodprov (socker, järn, blodgrupp)
Väger och kollar blodtrycket.

Sen om man har frågor så svarar barnmorskan på de ;)

Har man har ett sånt "levene" så tar de även prov för hiv och könssjukdommar.
 
Sv: Jag är gravid =)

Här i Lycksele tar de sånna test på alla. Både en 45 års kvinna och en 18 års tjej.
 
Sv: Jag är gravid =)

Så där, nu har man varit på MVC :)

Är minst i v.22 ev. 24..

Fick lyssna på hjärtljud, tog massa prover.. Tid till ultraljud fixades.
 
Sv: Jag är gravid =)

Ah, då ska man kanske säga: "Förresten, jag har ett "sånt" leverne!" när det är ens egen tur..:smirk:

Klart de måste testa på alla. Man kan ju "ljuga" eller inte tro att man har något. Kan ju vara för att man just träffat killen och blivit gravid och samtidigt fått någon könssjukdom. Eller haft en sen gammalt t ex. Det har väl inte så mycket med om man har något slags lättfotat (som du får det att verka lite) leverne att göra egentligen. Det lät mest som fördomar.;)
 
Sv: Jag är gravid =)

Har varit på ultraljud idag, är i V.26 :) Bebis beräknad komma 23 November!! :bump::bump:
 
Sv: Jag är gravid =)

Ah, då ska man kanske säga: "Förresten, jag har ett "sånt" leverne!" när det är ens egen tur..:smirk:

Klart de måste testa på alla. Man kan ju "ljuga" eller inte tro att man har något. Kan ju vara för att man just träffat killen och blivit gravid och samtidigt fått någon könssjukdom. Eller haft en sen gammalt t ex. Det har väl inte så mycket med om man har något slags lättfotat (som du får det att verka lite) leverne att göra egentligen. Det lät mest som fördomar.;)

Bm syftade nog inte på om man vart lättfotad tidigare och haft en sådär 31 one night stands i månaden, utan snarare om man missbrukat och delat sprutor och kan bära på HIV.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag håller på att bli förkyld och jag blir alltid heltäppt i näsan vid förkylning. Jag hittar motstridig information på nätet angående...
2
Svar
22
· Visningar
1 932
Senast: Fille
·
Gravid - 1år Man blir ju galen när man googlar, som gravid får man ju inte göra typ något alls…. Googlar man på jacuzzi så står det att man ska...
Svar
9
· Visningar
1 754
Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
855
Senast: McFlurry
·
Övr. Barn En kompis har kämpat för att få barn och är nu gravid, jag vill köpa nåt åt lilla familjen. Polarn och pyret har släppt en Stig...
2
Svar
25
· Visningar
2 202

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp