Jacson Wen?

DeadSerious

Trådstartare
Dags att köpa ny hjälm (tja, det var det redan för några år sedan, men jag har inte kommit till skott.. *skäms*)!

Har i alla fall letat igenom hela internets utbud och i ena stunden inte tyckt att jag hittat en enda som jag gillar medan jag i andra stunden tycker att jag har för mycket att välja på..

Hade nästan bestämt mig för att det fick bli en klassisk CO Wellington (slår aldrig fel liksom ;)) när jag stötte på Jacson Wen, som ser näst intill likadan ut - men som har ventilation (gigantiskt plus) samt är billigare! :laugh: Nu lutar det alltså åt en sådan.

Skulle ni som har en Jacson Wen kunna dela med er av era åsikter och erfarenheter? :)

Nästa dilemma är att ingen av ridsportsbutikerna här i närheten har den i sitt sortiment... Vågar man beställa? :confused: :crazy:

Sv: Jacson Wen?

Jag har både en Wen och en CO JW. Gillar båda och dom ser i princip precis likadana ut. Skillnaderna är att hakbandet på COn är i riktigt läder och har annat fäste.

Med Wen:
552025_3329326683891_1156250285_n.jpg

Med CO:
553852_4429082297094_278757763_n.jpg

Tack för ditt svar och bilderna! :D

Upplever du dem som lika i passformen också då? CO har jag provat och vet att den passar i strl. 55, så då kanske det inte vore fullt lika läskigt att beställa en Wen över internet :p

Tycker du att dom ser likadana ut på huvudet eller är någon av dom klumpigare/nättare/någon annan skillnad? :)

Tycker nog att COn är aningen större på huvudet, men i den har jag en storlek större för jag tycker dom var små i storlekarna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka