Jacson och Globus

Sv: Jacson och Globus

Båda mina ponnyer har haft varsin Jacson Santa Cruz Celine tidigare, och D-ponnyn jag hade tidigare hade en Jean Luc :)
Tycker att man hamnar VÄLDIGT lätt i stolsits i Jasonsadlarna, men de är verkligen jättesköna & mina har haft helt okej kvalitét på lädret :) Celinen är väl inte jättesnygg, men Jean Luc ser helt okej ut!

Jag har ridit i en Globus en gång vet inte modellen men den var sjukt skön i alla fall:d:love:

Har en Jacson Jean Luc och hittills varit nöjd med allt! Framför allt skön att rida i =)

jag älskar min globus ezperanza, superskön :love:
jag har haft den i fyra år och jag tycker att det är bra kvalité på den iallafall...

Jag har haft en Jacson Celine och har nu en Legano, är jätte nöjd med båda och har inte upplevt att de är dåliga i lädret. Jag är ganska noga med sakerna och tar alltid av allt från sadeln och smörjer den efter ridning. Stigläderna får sitta på annars är det för mycket jobb men aldrig svettiga schabrak eller sadelgjord. Läder har ju en tendens att dra till sig svett och bli tråkigt, har gjort så här även med "dyra" sadlar så jag vet inte om det är någon skillnad.

Vet ju att du har svarta sadlar och de jag har sett begagnade har sett fina ut, men de bruna :eek: snacka om att tappa färgen. Verkar vara en trevlig sadel annars men man ska nog satsa på svart i så fall.

Sadel jag reklamerade var en tabacco-färgad Celine och som såg HEMSK ut efter 6 mån sporadisk användning och trots att jag pedantskötte den.

Det var en annan tråd uppe om Jacson-sadlar för ett litet tag sedan. Tjejen i den tråden reklamerade sin.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
471
Senast: attheedge
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 187
Senast: Anna-Bella
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
2 284
Senast: kamomillo
·
Avel Vill gärna veta mer om anlag, främst uppsättningar såsom CC,AA, TT, och vilka hästar som har vilka och varför? Sedan även lite...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka