JA!! Vilken lättnad...

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Zog
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 719
Z

Zog

Jag skrev i en tidigare tråd om min häst som hade behandlats för hovledsinflammtion, men som även upptäcktes ha urkalkade strålben. Jag trodde att hennes framtida karriär som hopphäst var över. Redan då var veterinären skeptisk till att hon verkligen hade ont av strålbenen.

Jag var på återbesök igår. Hon hade svarat jättebra på behandlingen av hovlederna!! Efter att ha studerat henne i flera minuter när jag longerade på hårt underlag tyckte veterinären att det verkligen inte såg ut som en "strålbenshäst" och rekommenderade mig att "glömma" röntgenförändringarna ett tag. Så skönt!! Hon var klockren!

Jag vet, förändringarna är kvar och hon kan komma få ont av dem senare... Men just nu känns det sååå bra!

Liknande trådar

Hästvård Min fina appaloosa-kille fick konstaterad strålbenshälta i augusti förra året. Han är 8 år gammal. Jag känner mig inte helt bekväm inför...
2
Svar
36
· Visningar
8 653
Senast: mackan
·
Hästvård Okej, vi tar det från början, hoppas ni orkar hänga med! Min häst är 7 år, fjording, vallack. Har tränats främst i distans men även...
Svar
6
· Visningar
2 367
Senast: Rebeckafalk
·
Hästvård Ha,ha ja det låter ju inte klokt, men efter mina erfarenheter av denna förbaskade led, kan man knappast bli annat. Jag tror att innom en...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
13 177
Senast: Speedway
·
Hästvård Greppar lite halmstrån för min fina treåring som har ett urkalkat kotsenben pga trauma. Är det någon här som behandlat urkalkat...
Svar
10
· Visningar
5 248
Senast: Warrick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka