PIRU

Trådstartare
Nu är klockan 0500 ska strax ge mig i väg för och göra debut i IPOIII.
Vi är extremt dåligt förbereda , tränat så dåligt i 3 veckors tid, inte spårat på 1månad. Kört tävlingsmässigt skydd 1gång förra veckan.

Men vi får se hur det går i dag hoppas jag inte på nåt mirakel. Hoppas det inte blir sån extrem hetta som det varit då blir det lite jobbigare för hundarna.

men jag ska uppdatera i kväll hur det gick.
 
Sv: JA ni

Jag håller tummarna och väntar med spänning på att få höra hur det gick.
 
Sv: JA ni

Vi blev godkända.

Han börjar dagen med ett långt och jobbigt spår runt kl 0900. Snustorrt i backen men ganska kraftig vind och färskt dm långt gräs. Går med något högnos. men går kanon fint många av sträckorna. Lyckas få ihop 73p bara något snålt enligt min mening men det är domaren som bestämmer.

Lydnad var det också varmt på men han kämpar på och gör en hyffsad insats alla moment gör han med en viss seghet men sån är han som hund så. men vi blir belönade bra för vårt arbete 78p

Skyddet går som en klocka, har aldrig sett han så här bra ändå så lite träning. Gör alla moment med fin precison och balans med mig. vi får hela 89p och är super nöjd men vi ska då ha med oss i tanken att denna hund får alltid i alla sina bettfaser minst 1p av drag för han inte har fullt bett och det är 6 bettfaser.

Så jag sitter nu och njuter av denna sötma och fått vatten på min kvarn och jobba ännu hårdare med spåret och lydnaden. För det är 1,5 månad sen han spåra sist och det tar ut sin rätt en sån här dag.
:banana:
 
Sv: JA ni

Gnist skrev:
Grattis, vad kul för dig :) :banana: :bump:

TACK Gnist och Bebben.

Ja nu är jag nöjd o mäktad stolt över min hund. ska försöka få igång cd-skivan med skyddet så ni får se.
 
Sv: JA ni

Tack!

men nu ligger han helt slut en mycket het dag sm börja 0500 och slutade 1600 o var jäktigt o slitsamt, härligt när en hund har motor.
 
Sv: JA ni

Vad roligt att det gick så bra!
GRATTIS!!
Så nu känns det kanske inte så tokigt att välja tävlingen istället för det du ville kika på i Danmark(?).
 
Sv: JA ni

Jo då det är fortfarande DK som gäller beror på de 2 andra tävlingarna hur han går måste få upp poängen i spåret framför allt men det var inte för spåret jag tävla utan jag ville se hur han gick i skyddet efter en hel vinter med bara angrepps träning som varit fruktansvärt tråkig träning men gett resultat.
 
Sv: JA ni

GRATTIS!!!!!:bow:
Vaddå, har du film med skyddet på, de vill jag se!!!:bump:
 
Sv: JA ni

Ja min uppvärmningsfigurant filmade hela skyddet men han glömde o stänga skivan så det skulle han göra ev i morgon sen kanske jag kunde försöka få upp filmen på nåt vis.
 
Sv: JA ni

Jag kanske har lyckats klämma ut min unge innan tävlingen i DK så att jag också kan komma dit och titta. Jag hoppas på det, men sådan tur ska man väl inte få.. Men jag viiiiiill :D
 
Sv: JA ni

Bebben skrev:
Jag kanske har lyckats klämma ut min unge innan tävlingen i DK så att jag också kan komma dit och titta. Jag hoppas på det, men sådan tur ska man väl inte få.. Men jag viiiiiill :D

Börja och tryck på i god tid så kanske det går.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 022
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
958
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Idag fick vi äntligen träffa en ortoped. En helt fantastisk sådan som var så fin mot min hund så att jag blir tårögd när jag tänker på...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
9 208
Senast: Luff
·
Hundhälsa Mr Matvrak åt dåligt på lördagen förra veckan. Eller dåligt och dåligt, han inhalerade inte maten utan petade i sig den. På söndagen...
2
Svar
37
· Visningar
6 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp