Ja, inte är de rädda inte...

aiquen

Trådstartare
Jag sitter här och roas av hur råttorna och katten umgås just nu. Det trodde jag faktiskt inte när jag skaffade katten för ett par månader sedan, att det skulle fungera SÅ bra med råttorna. Men råttorna har verkligen uppfostrat det lilla Månstret. Kattan där hemma behövde bara sitta och andas utanför buren för att råttorna skulle få dödsångest, så tydligen är det annorlunda när det är en liten näsvis unge (som kanske inte ens fattar att just råttor = mat) det handlar om. För satt sig i respekt hos katten har de verkligen gjort. Så fort de kommer lite för nära backar han undan, även om han är ganska nyfiken (men inte hotfull) på dem. HUR de har fått honom att förstå att de bör passa sig för honom behöver vi kanske inte gå in på här dock. :angel: Jag kan dock säga att jag fick liiite halvpanik när jag för ett par veckor sedan hittade en fin liten blodpöl på golvet... Men det var som tur väl var inget allvarligt. Men jag har förstått att katten fick sig en läxa han sent kommer att glömma, det gör liksom ont att bli biten i tån... :devil:

Några klickbara bilder på Disa och Måns:

Edla tyckte att Måns färgglada lilla boll minsann skulle sitta utmärkt till middag (tyvärr lite väl oskarpa bilder):

(En liten fråga också: Som syns tydligt på den tredje bilden har Disas päls blivit ganska raggig. Är det normalt att den blir det i takt med att råttan åldras - de är ungefär ett år gamla nu - eller är det något som är fel?)

Sv: Ja, inte är de rädda inte...

Puttar upp tråden lite. Bilderna kanske inte är så mycket att kommentera :p, men någon kanske har något att säga om frågan jag la in sist i föregående inlägg?

Hej
söta bilder:)

Har haft 2 råttor. konstigt nog var katterna rädda för dom,
så fort man släppte ner nån råtta på golvet så sprang katten iväg.:angel:

han kanske har löss?

Hej!

Min gamla katt brukade sova på fågelburen och undulaten brukade hänga uppochner under kisses mage, eller gärna klättra runt under magen..

Syrrans kisse var livrädd för undulaten och när vi fick "låna" en nymfparakit låg kisse gömd under en kista och vägrade komma ut, fågeln kunde ju äta upp henne!

Båda katterna är riktigt effektiva fågeljägare, men ingen har nånsin gett sej på "hemmafåglarna".

/ Lavinia

Haha ja, jag känner igen det där. :D

han kanske har löss?

Nej, löss tror jag inte att hon har. Efter att jag studerat råttorna och katten idag igen tror jag faktiskt att hon reser ragg! För hon är slät och fin i pälsen annars, men när katten är i närheten blir pälsen som en gammal burrig sopborste. :cool:

Visst är det fantastiskt att katterna ändå verkar kunna skilja på tam- och vilddjur! Men jag hade nog dött om jag fick syn på en fågel hängande under en katts mage. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka