J*vla stövlar!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 2 882
Sv: J*vla stövlar!

Ok, jag vet inte vad som är regel eller undantag. Jag har den äldsta modellen med kort snörning fram och dragkedja på sidan, har haft dom i många år. Med tanke på vad dom kostade så börjar jag inte grina om dom pajar. Det var nära med Dyonchapsen däremot.

Om du skall ha ett par snygga och hållbara hoppstövlar rekomenderas Cavallo (har i och för sig dressyrstövlar från Cavallo men deras hoppstövlar är minst lika bra). Modeller finns här: http://www.cavallo-online.com/desig...frame_script=index_frameset.icom&page=1&id=15
Eller så har du Petrie vilka skall vara billigare än Cavallo men vad jag har läst i olika trådar skall de vara bättre än Cavallo i allmänhet. Modeller att ses på: http://www.petrie.nl

Då du väl har hittat den modellen du vill ha är det bara att sätta igång och söka på www.google.com eller kolla på de websiter som andra på forumet har gett ut flera gånger :angel:

*önskar lycka till med jakten*

Senast ändrad:

Har ett par Cavallo Winner plus, med dragkedja. Man får välja om man vill ha höjd utsida på skaftet. Det är bra med dragkedja eftersom att annars skulle inte mina kunna sitta bra runt vaden, har 30 i vadmått :smirk: .

PICT0002.jpg

hos Lyckåsridsport hittar du några priser som ungefär borde stämma överrens med resten av Sverige (Lysåsridsport i Stockholm vilket gör att det kanske är lite högre än i resten av Sverige, tänker på sk. "Stockholms priser")

Vill du ha äkta kvalitet så köp inte Könings.. Antnigen har jag fått ett sjuk dåligt ex eller så e jag sveriges västa stövelförstörare. Tror min stövlar tillbringat mer tid på fabriken för sprukna dragkedjor, tappade klackar med mera än vad jag har användt dom. Använder endast stövlar på tävling. Däremellan smörjer jag dom o tar bra hand om dom.
Nu e dom på lagning IGEN hos en vanlig skomakare som kanske kan sätta i en mer hållbar kedja.. :mad: O jag har köpt mej ett par Cavallo som än så länge håller o dessutom ser mina fötter i strlek 42 inte ut som 52 längre.. =)

Penny_Lane skrev:
Vill du ha äkta kvalitet så köp inte Könings.. Antnigen har jag fått ett sjuk dåligt ex eller så e jag sveriges västa stövelförstörare. Tror min stövlar tillbringat mer tid på fabriken för sprukna dragkedjor, tappade klackar med mera än vad jag har användt dom. Använder endast stövlar på tävling. Däremellan smörjer jag dom o tar bra hand om dom.
Nu e dom på lagning IGEN hos en vanlig skomakare som kanske kan sätta i en mer hållbar kedja.. :mad: O jag har köpt mej ett par Cavallo som än så länge håller o dessutom ser mina fötter i strlek 42 inte ut som 52 längre.. =)

dragkedjor är ett evigt gissel ,
har ett par königs men inga problem med klackarna ,, (har ingen dragkedja) ,
kan hålla med om att fötterna kan se lite stora ut på königs

PAriani har snyggast stövlar tycker jag... Dessutom är dom supersköna och lätta att hålla snygga...

Dom ser lätt ut som ankfötter.. heh.. Dessutom går jag tyvärr snett med ena foten efter en incident när jag föddes. Snedtrampade som fasen.

Hrmm kanske fick ett måndags exemplar ändå.. :cry: Eller så e jag sveriges största stövel förstörare.. ;)

ibland har manoturen att få ett par skitexemplar ,
tänkte först köpa ett par med dragkedja , för det är hur smidigt som helst iof , men tänkte sen efter att man hört många som ajat dragkedjor ,

hm incident vid födseln ... fastnade du med foten på väg ut ?

har två par, båda mina har hållt sig fräscha och snygga.
Alltid tråkigt med måndagsex, vår förra bil var ett typiskt sådant! :mad:

Liknande trådar

Hästvård :mad: En häst som har varit i ett försäljnings stall en tid kom nu hem (till ridskolans privatstall) till ridskolan! De hade haft...
Svar
6
· Visningar
1 213
Senast: orcide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Bråkande hundar
  • Uppdateringstråd 31