J*kla korn

Sv: J*kla korn

Man svarar till den som man trycker svar på. Längst upp till höger på min ruta ser du ditt namn, eller hur? Alltså är detta ett svar till dig, inte till trådskaparen. Inte lätt om man inte vet, men nu kanske du förstår varför ditt inlägg skapade viss förvirring.

MVH Zenith
 
Sv: J*kla korn

Och hoppsan så tröga vi var här då.

I ditt inlägg står det klart och tydligt: "Svar på Sv: J*kla korn av Elektron". Ett tips är att skaffa lite koll på hur det fungerar för att inte total förvirring ska uppstå.
 
Sv: J*kla korn

Om du tävlar med din häst måste du vara väldigt noga med att den är ordentligt rengjord (eller bäst av allt inte använd till kaffe) för annars blir det doping.
 
Sv: J*kla korn

Aha, ja nu ser jag ju det, men tack så mkt för att du kunde ha förklarat det tidigare då :mad:

Som du ser så har jag inte varit medlem så länge och är ju då inte så super insatt, men en vänlig själ i denna tråd påpekade detta och jag tittade så nu ser jag! Jag får väl la be så mkt om ursäkt då jag tryckt på fel persons "svara knapp"
 
Sv: J*kla korn

Smart med kaffekvarn!! Hur mycket kan du göra i taget?
 
Sv: J*kla korn

Havre kan innehålla mycket mögel. Testade samma havre först för att brukas av hästar och då var det godkänt att använda som livsmedel, och sedan skickades det till för att testas som människoföda och rekommenderades då att slängas då det inte var brukbart som föda.

Enligt företaget som testade det för människoföda sa att det är väldigt vanligt att havre med höga mögelhalter används som djurföda då dessa inte anses ha samma behov som oss.

Foderstaten bytades till icke havre och hästarna presterade bättre fick mindre kolik, diarré mm

Men visst annars är havre det bästa spannmålet till hästar, man måste dock vara mycket noga med var man köper det ifrån.
 
Sv: J*kla korn

inte speciellt mycekt tyvärr, då kaffekvarnen är pytteliten och är från 1800talet... det blir väl en halv deciliter ungefär som får plats i kaffekvarnen.
Men det går väldigt snabbt att mala den, så jag maler veckovis.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp