Italiensk Vinthund

Sv: Italiensk Vinthund

har skrivit i flera andra trådar om It. vinthund. Sök.
 
Sv: Italiensk Vinthund

Hej!

Hinner inte skriva något direkt nu, men tänkte försöka sätta in kort på min dotters valp.(kan ej) Han är nu 13 veckor och glädjen i våra liv :D Full fart och fläkt mellan gossestunderna. Han är varm, mjuk, len och go. När han håller på och busar som mest kommer han plötsligt på att han behöver sova, då borrar han in sig under något täcke, eller allra helst i sin älskade åkpåse som mina barn hade när de var små. Har en del katter, flera av dem älskar honom och tillåter lite väl hårda tag från hans sida ibland, tycker jag.
Var på valpträff för ett tag sedan, där var det massor med "Italienare" i blandade åldrar. Vi gick bla. till en äng för att de skulle få springa lite. Inte ett gruff var det bland alla dessa hundar...fast jag får nog erkänna att en hund var lite på en jack russel som var med.

Ni får en länk till en kennel som har massa goa bilder;

http://www.hundringen.se/public_html/staticpages/index.php?page=20040710211321598
här är en favorit därifrån
kul130.jpg


Här från hemsidan till kenneln min dotter köpte sin Arthur, (Lorenzo) Han är längst ner:

http://www.qvickelyckan.se/index.php?option=com_staticxt&staticfile=akt_valpar.php&Itemid=36


Hej så länge
 
Sv: Italiensk Vinthund

Kikade förresten på deras hemsida (fina hundar, jag gillade verkligen pappan till er valp!).

Vad många valpar i varje kull förresten!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Blev påmind om detta när jag läste den andra tråden om små hundar, där English Toy Terrier togs upp. Har också funderat på att...
Svar
2
· Visningar
556
Senast: geting
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 282
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 688
Senast: Tantan
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 029
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp