Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns väl två linjer kan jag tänka mig. Race och utställning (åtminstone här)
De har väldigt lätt till skall (men alla tycker ju inte att det är ett problem). Det värsta är väl ändå att det är väldigt många som bryter benen.
Sen finns det väl en del ögon sjukdomar.
De behöver mycket kläder, är frusna av sig. Ägarna brukar bli sura om någon ordnat LC och lagt IG som första start på morgonen eftersom det är för kallt då
Annars gillar jag dem supermycket. Har en bekant som föder upp raceavlade som är snygga också (bruks- och utställningschampion i många länder).
Någon som har koll på italiensk vinthund? Hur hittar man en bra uppfödare, vad bör man hålla utkik efter? Vilka problem finns i rasen? Kom gärna med reflektioner, passar rasen som sällskapshund? Hur är jaktlusten?
Ja. Kanske man borde tänka att det finns en renodlad utställningslinje och en som inte är det.Jag har aldrig hört talas om att det skulle finnas renodlade racingavlade italienare. Den internationella avelsbasen är på tok för liten för det. Däremot finns det nog linjer som är tuffare och mer jaktbenägna än andra.
Inte jag heller!Jag har aldrig hört talas om att det skulle finnas renodlade racingavlade italienare. Den internationella avelsbasen är på tok för liten för det. Däremot finns det nog linjer som är tuffare och mer jaktbenägna än andra.
Som jag kommenterade efteråt så är det väl mera så att det finns rent utställningsavlade och sedan de som faktiskt funkar på race och LC. Det är en stor skillnad, men rent raceavlade finns nog inte, men som sagt däremot utställningsavlade.Inte jag heller!