IstÖlt????????????

T

TILBRA

Någon som vet hur en istävling går till?
Hur många klasser?
Antal på banan i uttagning/final?
Hur stor bana brukar det vara?
Hört att man bara dömmer långsidorna, stämmer det?
Vad är det för typ av dommare sport/geadinga?

Sv: IstÖlt????????????

Alltså, det kan ju variera helt från tävling till tävling men ofta är det shower och tölttävlingar, även hingstshower är rätt vanligt.

Oftast är det tre olika gruppindelningar, lite som lätt och öppen klass. Sedan är det då en tölt och en pass-klass. Man ska på rakbanan visa första sträckan kort tölt och när man rider tillbaka ökad tölt. Efter det sorteras det ut ekipage som gått vidare och de får då rida 2 sträckor till. Osv. till det att det är 5 ekipage kvar. Då ska domarna rangordna de.

Det är oftast tre olika gruppindelningar. Banan är inte så stor men det kan säkert variera! "Speakern" säger i högtalaren vad man ska göra ökad trav på långsidorna..osv. Går väl till ungefär som en vanlig tävling, att man ska visa upp hästens gång arter . /// amanda

Själv tror jag inte jag ska vara med.
Vissa hästar som var med fick kotledsinflamation, eller något liknande :smirk:

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
731
Senast: Squie
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
361
Senast: tara
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 215
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 575
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar