Istället för kryddhyllan?

voltis

Trådstartare
I köket har vi en såndär "vanlig" kryddhylla ovanför spisen. Den fungerar samtidigt som lucka till fläkten. (så hella kryddhyllan sitter fast med gånggärn högst upp och går att vinkla utåt).
Vi orkade inte ta ner den när vi lackerade om alla luckor, så den är fortfarande fult gulvit.
Nu tänkte jag skippa kryddhyllan helt och täcka den med ngt. Men vad ska jag ha där?
Inte en massa krångel, utan bara ngt som enkelt täcker kryddhyllan. Vill inte ta bort den för då måste jag fästa ngt annat där för att fortfarande ha den som en lucka.

Om ngn ns fattar vad jag menar så kom gärna med tips :p

Hade ingen bra bild på hur det ser ut nu, men man anar kryddhyllan här: http://i30.photobucket.com/albums/c303/giggsan/Hemma/kok_2006_4.jpg
Jag tror jag har en massa blå mosaik kvar som sitter på väggen, men det kanske ser kosntigt ut? Och hur sätter jag för med dom då?

Sv: Istället för kryddhyllan?

Jag hade bytt ut kryddhyllan mot en "skåpslucka".
Har du inga möjligheter att få tag på en liknande lucka som de du har?

Ja det är ju en möjlighet. Jag har helt släta luckor. Men då måste den fästas i överkant... men det borde ju gå att lösa med de befinliga gångärnen...

Skriver upp det förslaget, men tar gärna emot fler, enklare :D *lat voltis*

Kryddorna har redan en ny plats så där är det inga problem :D

Frågar om platsen där den befintliga kryddhyllan sitter, vad jag kan täcka över med. ;)

Varför inte bara såga till en masonit eller plywoodskiva putsa kanteran släta, och spraya den i en passande färg, kanske aluiminiumfärg om du har rostfria "vitvaror". Coolt vorde det ju att sen smäcka på någon sån där snygg självhäftande dekoration, som finns att köpa t ex i färghandlar och IKEA...
Skivan kan ju annars kläs med mosaik eller en snygg vinyltapet/ golvmatta av plast eller linoleum.
// Smirk

Ja har funderat på det där med en skiva och sen måla eller sätta på samma blå mosaik som är ovanför bänken :idea:.
Men undrar om det blir för mkt mosaik?

Det där med självhäftande dekor hade jag dock inte tänkt på! Skriver upp det på listan också! :D

Precis min tanke också.
Snyggast är ju om den är vit och smälter in förstås, men tror det kan vara svårt att få den i samma nyans och blänk som luckorna.. om man inte lackerar den förstås....

Nu känns det nästan enklare att skruva ner hela hyllan och lämna in på lackering med... ett år senare än luckorna bara :p
Nu har jag ändå tömt den på kryddor, de har fått ett eget ställ. Istället har jag ställt upp alla mina favoritmuggar, blev riktigt snyggt!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Hård nacke
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

Tillbaka